Mystery Shopping

Når man arbejder med salgs-og servicekanaler, kan det være særdeles vanskeligt at vide, hvilken oplevelse kunderne rent faktisk får, når de handler. Samtidig er det vanskeligt at måle om nye retningslinjer, vareudstillinger eller særlige kundehensyn er blevet implementeret korrekt, fordi kunderne i sagens natur ikke melder systematisk tilbage. Mystery Shopping sikrer, at en anonym og trænet kunde registrerer og dokumenterer serviceniveaet m.m. i butikskæden.

Unik mulighed for test


Med Mystery Shopping får man en unik mulighed for at tjekke og teste, hvordan medarbejderne eller enheden opleves fra kundens synspunkt. En Mystery Shopper er en ”almindelig forbruger”, der er trænet til at agere som enten gennemsnitskunde eller efter de særlige retningslinjer, der på forhånd er aftalt. Der kan for eksempel være fokus på personalet generelt, tilbudsvarer, særlige varekategorier, klageservice, kasseoplevelsen eller andre områder, der har særlig interesse for den enkelte enhed eller virksomhedens ledelse.

Mystery Shoppereren er trænet til at spille den rolle, der er aftalt, og han/hun vil give en systematisk tilbagemelding på butiksniveau i forhold til de udvalgte fokusområder. Efterfølgende er det muligt at arbejde videre med, hvilke strategiske tiltag, der skal gøres for at forbedre kundeekspeditionerne, butiksindretningen eller andet.

Rapport til ledelsen


Dialogværktøjet og arbejdsredskabet ville blive fremlagt for ledelsen af den enkelte enhed, hvis det ønskes. Resultaterne kan desuden efterfølgende bruges som grundlag for coaching eller som indholdsmæssigt input til eventuel efteruddannelse.

En professionel Mystery Shopping med efterfølgende opfølgning og inspiration kan givet et helt nyt blik på de enkelte enheder, og det kan føre til en sund ensretning af service i hele virksomheden, samt et markant løft til den samlede kundeoplevelse. I sidste ende vil en systematisk opfølgning virke stærkt positivt på virksomhedens image hos kunderne og dermed øge salget.

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved