Salgets psykologi

- Effektiv personlig salgsudvikling

Ingen kunder er ens, og derfor må den effektive sælger forstå at behandle hver kunde ud fra dennes individuelle behov og personlighed. Det gode salg udspringer af evnen til at tilpasse sin adfærd, fremtoning og strategi efter kundens personlige motivationsfaktorer. Det kræver indsigt i salgets psykologiske aspekter for at blive i stand til at læse kunden, skelne mellem forskellige personlighedstyper og til sidst tilpasse sit salg herefter. Indsigt i salgets psykologi er en væsentlig parameter, hvis sælgerens omsætning skal øges.
Salgskurser - Salgets psykologi - Effektiv personlig salgsudvikling
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Holte Dato: 25/9 - 26/9

Modul 1: 25.-26/9
Modul 2: 13.-14/11

2 x 2 dage DKK 18.250  
Aarhus Dato: 20/11 - 21/11

Modul 1: 20.-21/11
Modul 2: 15.-16/1 2018

2 x 2 dage DKK 18.250  
Holte Dato: 31/1 - 1/2

Modul 1: 31. januar - 1. februar
Modul 2: 5. - 6. april

2 x 2 dage DKK 18.250  

Målgruppe

Alle, som beskæftiger sig med salg. Deltagelse forudsætter erfaring med salg af produkter, ydelser, ideer eller projekter. Typiske deltagere er sælgere, salgsledere, rådgivere, salgschefer og key account managers.

Dit udbytte

Din evne til at aflæse kundens psykologiske drivkræfter forbedres, og du bliver i stand til at anvende denne viden i al kontakt med kunden. Din evne til at læse og forstå kundens forventning til dig og din rolle, samt at kommunikere og skabe tillid forbedres. Du vil hurtigt mærke en stor forskel i dit salgsarbejde, fordi du lærer metoder til differentiering overfor forskellige kundetyper.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en sælger, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Øger salget og styrker kunderelationerne
  • Står stærkere og med større gennemslagskraft hos kunderne
  • Formår at udarbejde effektive salgsstrategier

Metode

Du introduceres til en adfærdspsykologisk model, der både giver større generel psykologisk forståelse samt større selvindsigt. Du vil gennem hele kurset aktivt blive involveret i undervisningen, der er sammensat af korte indlæg fra instruktøren efterfulgt af diskussioner, øvelser og cases.

Indhold

  • Adfærdspsykologi og salg – øg dit salg gennem din forståelse af dig selv og dine kunder
  • Din personlige adfærdsprofil – få et klart billede af din salgsstil og dit udviklingspotentiale
  • Dybdegående tolkning af din egen Person Profil og dens konsekvens for dit salgsarbejde
  • Sådan "læser" du andre – forstå dine kunder og få øget succes
  • Kundeprofilen - analyse af den vanskelige kunde
  • Effektiv kommunikationsstrategi – kommunikér situationsbestemt og målrettet
  • Salgets faser og kundeprofilen – læg den rigtig salgsstrategi
  • Matchning af din profiler – hvad skal du lægge vægt på hvornår
  • Psykologisk profil på din salgsrolle – forstå kundens forventninger til dig
  • Den praktiske anvendelse - træning i konkrete salgssituationer med forskellige kundetyper
  • Din personlige handlingsplan – sæt mål for din udvikling, og skab til tiden til at indfri dem

Form

Kurset afholdes som 4 dages eksternatkursus fordelt på 2 moduler (2 x 2 dage). Der undervises på følgende tidspunkter:

Modul 1:
1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Modul 2:
1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i Holte og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved