Hent vores kursuskalender 2024

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

"Årets salgsorganisation 2024" er kåret

2 min.
01.05.2024

Fredag d. 19. april var det endelig tid til at finde vinderen af Business Danmarks kåring af "Årets salgsorganisation".

Vinderen skulle findes blandt de tre nominerede:

  • Ahlsell Danmark
  • Peter Larsen Kaffe
  • VOLA A/S

Det blev Ahlsell Danmark – det tidligere Sanistål – der fortjent vandt titlen som "Årets salgsorganisation 2024". Det skyldes bl.a. virksomhedens unikke tilgang til salgsprocessen og grønne ESG-strategi, der har styrket deres position på markedet.

Når salgsdirektør Jesper Vernersen reflekterer over sine mere end tyve år i virksomheden, kan han ikke undlade at nævne, hvordan salget har ændret sig over tid og er en af årsagerne til virksomhedens succes.

"Jeg synes, det er iøjnefaldende, hvordan vi i dag arbejder med salg. Salg er noget, alle i organisationen er involveret i og har fokus på. Og så handler salg i dag ikke længere om at sælge et produkt, men i højere grad om at sælge en løsning og skabe værdi for kunden. Jeg tror, at gik man 10-15 år tilbage, så var et salg et salg – men nu handler det i lige så høj grad om, at et salg er rentabelt for såvel køber som sælger. Skal man for eksempel fragte en lille enhed fra den ene ende af byen til den anden og flere gange dagligt, så er det sjældent rentabelt for nogen parter – ej heller i et bæredygtighedsperspektiv i forhold til, hvad det kræver af ressourcer," forklarer Jesper Vernersen.

Jens Neustrup Simonsen, landsformand for Business Danmark, udtaler på juryens vegne:

"Ahlsell Danmark leverer på alle de parametre, som skal være til stede for at sikre et godt salg i 2024. De har præsteret på et højt niveau indenfor Solution Selling og Challenger Sale, hvor de har fokus på at skabe værdi i hele kundens forsyningskæde med digitale løsninger. Alle i organisationen er involveret i salg, og de lægger meget vægt på hele salgsprocessen og kundeoplevelsen. Sidst, men ikke mindst, er hele Sanistål – nu Ahlsells – tilgang til ESG (Environment, Social og Governance) meget imponerende og har stor impact på salget. Ikke alene startede Sanistål processen op lang tid før, vi begyndte at tale om ESG i Danmark, de kan også allerede nu dokumentere tydelige forbedringer i forhold til en reduceret CO2-udledning og der venter endnu mere mærkbare reduktioner frem mod 2030".

"Vi er naturligvis utrolig glade og stolte af titlen. Det bekræfter, at vi gør det godt. Vi arbejder aktivt med udvikling af salgsorganisationen, hvor baggrundstæppet er den salgsproces, vi indførte for lidt mere end ét år siden. Her træner vi salget igennem fysiske 'win rooms' blandet med en række værktøjer, der fokuserer på salgsudvikling og coaching. Det handler om at blive lidt bedre hver dag og have fokus på værdiskabelsen hos kunden," siger Anders Kruse, kommerciel direktør i Ahlsell Danmark.

Business Danmark har sammen med branchefolk kåret de bedste ledere og salgsorganisationer siden 2006. Juryen bestod i år af Jens Dalgaard, ejer af TACK International i Danmark, Jacob Kjeldsen, branchedirektør i DI Handel, Mogens Bjerre, associate professor på Copenhagen Business School, Rikke Carlè, Ph.d Fellow, Aalborg Universitet og Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark.

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.