"Personale som udvikler sig, trækker kunder til"

"Det går godt." Har man ikke lov til at sige det, hvis man som bilforhandler har overskud i 2009-regnskabet? Jo.

Og hvorfor går det godt? Det er, fordi gode bilmærker består af fortræffelige biler og en organisation, der kan levere og servicere dem. På den måde handler bilbranchen mest om mennesker: Dem, der køber bilerne, og dem, der sørger for, at det bliver en god oplevelse hele vejen. I Andersen & Martini er der blevet gjort et stort stykke arbejde for at gøre hele organisationen til en serviceorganisation gennem uddannelse og målbevidst implementering i hverdagen. Fra sælgernes behovsanalyse over værkstedsmodtagelsen, mekanikerens evne til at holde aftaler og til bogholderiets opfølgning skal kunden føle, at det er hende eller ham, det drejer sig om. Det er en løbende proces, men resultaterne viser, at organisationen lykkes med det.

Andersen & Martini sælger Opel, Cadillac, Kia, Saab og Fiat. Målgrupperne er forskellige, men de har samme behov. For bilkunders vedkommende drejer det sig helt overordnet om at kunne stole på bilen og stole på værkstedet. Bilen er jo omdrejningspunkt for rigtig mange ting i familierne; den skal bare fungere.

Vi tror, at virksomheder, som for tiden har problemer med at sælge til forbrugere, kan have udbytte af at gennemgå og gentænke deres serviceorganisation. Svarer den til kundernes virkelige behov?

Frem for at gå i flyverskjul skal der investeres i værdiskabende træning og praktisk øvelse. Hvis der er stille i butikken, så gør butikken til en skolestue. Andersen & Martini har investeret i den produktive stab samt deres ledere og har kunnet beholde stort alle. Personale, som udvikler sig, trækker kunder til.


Relaterede sider: Ledelseskurser, Salgskurser

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved