Tabtsagsanalyse

Det er sjældent, at en kunde giver en ærlig og specifik årsag, når han/hun takker nej til et tilbud fra. I enkelte tilfælde kan man være heldig at få en mail eller et telefonopkald med et kort ”nej tak”, men ofte erfarer virksomheden først, at salget er tabt, når det rygtes, at kunden har valgt et konkurrerende produkt. Det er ærgerligt, for et afslag på et salg rummer enorme mængder information, der kan være med til at optimere jeres salgsproces og i sidste ende hele virksomhedens indtjeningen.

Vil du høre mere om, hvordan I kan gøre brug af dette i din virksomhed? Klik her for at udfylde en kontaktformular, så hører du fra os snarest muligt.

Ekstern kontakt til kunderne


I tabtsagsanalysen kontakter vi den pågældende kunde eller kunder og gennemfører interviews, hvor de bliver spurgt til årsagen. Kunden får spørgsmål såsom: Hvad blev afgørende for jeres valg? Hvordan oplevede I sælgeren? Hvordan oplevede i produktet? etc. Efterfølgende bliver hvert kundesvar behandlet selvstændigt med en konklusion udarbejdet af TACK.

En ekstern tabtsagsanalyse rummer en lang række fordele. En kunde ønsker ikke altid at uddybe sin beslutning overfor den sælger eller virksomhed, der er blevet fravalgt og det kan til tider være vanskeligt for kunden at være ærlig. Analysen kan føre til ny afklaring i forhold til service, sælgerens kompetencer og virksomheden produkt eller ydelse.

Konkurrencedygtig organisation


Tabtsagsanalysen kan sætte spot på årsagerne til det tabte salg og få afgørende betydning for måden virksomheden i fremtiden skal gribe kunderne an. I sidste ende kan det føre til en højere hitrate og en mere konkurrencedygtig organisation.

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved