Hent vores kursuskalender

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Lemvig Kommune - Det stærke service-team

5 min.
13.05.2025

Et stærkere service-team hos Lemvig Kommune

I Afdelingen for Digitalisering og IT hos Lemvig Kommune er vores kerneopgave at sikre, at vores kollegaer – vores "kunder" – får den bedste service. Vi arbejder hver dag med at skabe et fælles sprog, styrke vores kommunikation og yde service på højeste niveau.

Udfordringen - Behov for fælles retning

Interne ændringer og kommunikationsudfordringer påvirkede arbejdsglæden og serviceoplevelsen for vores kollegaer i kommunen. Vi oplevede, at vi manglede en fælles referenceramme for, hvad god service indebærer, og hvordan vi bedst arbejder sammen. Derfor satte vi fokus på at styrke samarbejdet og kommunikationen i afdelingen.

Løsningen - Det stærke service-team

I samarbejde med TACK skabte vi et forløb, der gav os en stærk værktøjskasse til at styrke den interne kommunikation og skabe en fælles forståelse af service.

Forløbet var delt op i to :

 

Dag 1:

Indsigt i individuelle profiler via DiSC, hvor vi blev bevidste om, hvordan vores forskelligheder kan skabe en stærkere afdeling. Vi kortlagde, hvordan vi bedst muligt arbejder sammen – både internt og med vores kunder.


Dag 2:

Træning i målrettet kommunikation, hvor vi fik indsigt i, hvordan vi sikrer god samtalestyring uden at gå på kompromis med kvaliteten. Workshoppen skabte et rum fyldt med respekt og tillid, hvor alle turde åbne sig op.


"Rummet vi mødtes i var fyldt med respekt og tillid, hvilket gjorde, at alle turde åbne sig op og følte sig både set og hørt.

Forløbet har ikke kun styrket os som serviceafdeling – det har skabt nye muligheder for hele organisationen. 

Et konkret eksempel på, hvordan vi arbejder aktivt med læringen, er vores DiSC-profiler, som nu står fremme på skrivebordene som en daglig reminder om, hvordan vi bedst kommunikerer og samarbejder."

Thomas Hyldgaard, Chef for Digitalisering & IT, Lemvig Kommune


Resultaterne – Et nyt mindset

Forløbet har været en katalysator for forandring:

  • Fælles sprog og værktøjer – vi har nu en tydelig referenceramme for service.
  • Bevidsthed om adfærd og resultater – vi har fået indsigt i, hvordan vores kommunikation kan skabe bedre resultater.
  • Stærk intern kommunikation – medarbejderne er mere imødekommende og skaber en god oplevelse i dialoger.
  • Tryghed i svære samtaler – vi har trænet de udfordringer, der kan opstå, og har fået konkrete redskaber til at håndtere dem.
  • Motiverede og robuste medarbejdere – vi har skabt et dynamisk team, der bidrager til en ny kultur.
  • Bedre kommunikation både i skrift og tale.
  • Vores vejledninger og vores serviceopdateringer er blevet forbedret.

Thomas Hyldgaard har taget initiativ til at videreføre konceptet til stabschefgruppen, hvor den samme værktøjskasse kan skabe endnu større værdi.

Læs vores andre cases

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.