Kurven
Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.
Kurven
I Afdelingen for Digitalisering og IT hos Lemvig Kommune er vores kerneopgave at sikre, at vores kollegaer – vores "kunder" – får den bedste service. Vi arbejder hver dag med at skabe et fælles sprog, styrke vores kommunikation og yde service på højeste niveau.
Interne ændringer og kommunikationsudfordringer påvirkede arbejdsglæden og serviceoplevelsen for vores kollegaer i kommunen. Vi oplevede, at vi manglede en fælles referenceramme for, hvad god service indebærer, og hvordan vi bedst arbejder sammen. Derfor satte vi fokus på at styrke samarbejdet og kommunikationen i afdelingen.
I samarbejde med TACK skabte vi et forløb, der gav os en stærk værktøjskasse til at styrke den interne kommunikation og skabe en fælles forståelse af service.
Forløbet var delt op i to :
Dag 1:
Indsigt i individuelle profiler via DiSC, hvor vi blev bevidste om, hvordan vores forskelligheder kan skabe en stærkere afdeling. Vi kortlagde, hvordan vi bedst muligt arbejder sammen – både internt og med vores kunder.
Dag 2:
Træning i målrettet kommunikation, hvor vi fik indsigt i, hvordan vi sikrer god samtalestyring uden at gå på kompromis med kvaliteten. Workshoppen skabte et rum fyldt med respekt og tillid, hvor alle turde åbne sig op.
"Rummet vi mødtes i var fyldt med respekt og tillid, hvilket gjorde, at alle turde åbne sig op og følte sig både set og hørt.
Forløbet har ikke kun styrket os som serviceafdeling – det har skabt nye muligheder for hele organisationen.
Et konkret eksempel på, hvordan vi arbejder aktivt med læringen, er vores DiSC-profiler, som nu står fremme på skrivebordene som en daglig reminder om, hvordan vi bedst kommunikerer og samarbejder."
Thomas Hyldgaard, Chef for Digitalisering & IT, Lemvig Kommune
Forløbet har været en katalysator for forandring:
Thomas Hyldgaard har taget initiativ til at videreføre konceptet til stabschefgruppen, hvor den samme værktøjskasse kan skabe endnu større værdi.