Som Key Account Manager står du med ansvaret for nogle af virksomhedens største kunder. Det er afgørende vigtigt, at du ikke blot formår at identificere vigtige beslutningstagere, men at du også forstår disse, samt har de helt rigtige redskaber til at kunne påvirke de rette mennesker på det rette tidspunkt. Du skal have den nødvendige indsigt til at kunne overveje og tage stilling til, hvilke KPI’er du bør bruge for en specifik kunde, ligesom du skal have et godt greb om kundemødet, forhandlingen og måden, du præsenterer din mulige værdiskabelse overfor dine kunder. Med denne uddannelse er du sikret effektfulde værktøjer til alt dette, og mere til, som vil kunne skabe en mærkbar forbedring af salget til jeres nøglekunder.
Denne uddannelse er for alle, der arbejder som Key Account Manager eller med salg af produkter eller ydelser til nøglekunder, der står for en væsentlig del af virksomhedens omsætning.
Dit udbytte
Som deltager på TACKs Key Account Manager-uddannelse vil du:
Opnå redskaber til at arbejde systematisk med salget til dine nøglekunder
Lære at udarbejde kundeplaner, -analyser og identificere formelle og uformelle beslutningstagere
Opnå stærke fohandlingskompetencer, som efterlader dig med gode resultater og stærke relationer
Få redskaber til præsentere med overbevisning og brænde igennem overfor kunden
Virksomhedens udbytte
Virksomheden får en Key Account Manager, der:
Arbejder målrettet og strategisk med KAM salget
Sikrer det fremtidige samarbejde med virksomhedens vigtigste kunder fortsat bærer frugt
Forstår alle aspekter af kunden og dermed hvilke yderligere muligheder der ligger i samarbejdet
Arbejder med hele persongalleriet hos kunden, så virksomhedens sårbarhed formindskes
Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?
Indhold
Herunder kan du læse mere om uddannelsens indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du, som Key Account Manager, vil tilegne dig gennem uddannelsen.
Key Account Development
Lær at arbejde strategisk med dine Key Accounts
Forstå alle aspekter af arbejdet med Key Accounts
Læg den rigtige plan for udviklingen af dine Key Accounts
Forstå potentialet af dine Key Accounts og læg den rigtige plan for udviklingen
Salgets psykologi
Forstå din kundes forventninger og behov
Styrk din kommunikation over for dine kunder
Skab stærke relationer til kunderne, så de oplever, at du forstår dem
Lær at skelne mellem forskellige kundetyper og mød dem på deres præmisser, så du optimerer dine chancer for at vinde salget
Forhandlingsteknik
Tilgå forhandlinger velforberedt og strategisk
Forstå din modpart og opnå de optimale betingelser på etisk og troværdig vis
Opnå de vilkår, der er vigtigst for dig og din virksomked
Skab win/win – situationer i dine forhandlinger, så begge parter går fra bordet med et smil
Præsentationsteknik
Bliv klædt på til professionelle præsentationer – stærk forberedelse og udførelse
Fremstå professionel og selvsikker under dine præsentationer – god håndtering af afbrydelser
Styrk din gennemslagskraft og inspirer dit publikum
Brænd igennem i dine kundepræsentationer og sikr, at dit budskab bliver husket
Din personlige handlingsplan
Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem
Form
Uddannelsen består af følgende 4 moduler (kurser):
Key Account Management (3 dage)
Salgets psykologi (2+2 dage)
Forhandlingsteknik (3 dage)
Præsentationsteknik (3 dage)
Du bestemmer selv i hvilken rækkefølge, du tager de enkelte moduler, samt hvor lang tid, der går imellem modulerne. For at sikre implementeringen af de tillærte redskaber, anbefaler vi dog, at der går ca. 1-3 måneder imellem modulerne.
Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf. 70101201 for vejledning.
Metode
Uddannelsen er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Uddannelsen lægger stor vægt på deltagerinvolvering, og der vil derfor være rig mulighed for undervejs at dele egen personlige erfaringer og opnå sparring med de øvrige deltagere.
Din prisfordel
Når du bestiller en uddannelse hos TACK opnår du, udover målrettet kompetenceudvikling, en besparelse på 15% af den samlede pris på de 4 moduler (kurser).
Praktisk info
Uddanelsen afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.
Ønsker du at starte med et kortere forløb, har du mulighed for at tage et 3-dages værktøjskursus i Key Account Management, som er et rigtig godt udgangspunkt til at styrke salget til og arbejdet med dine Key Accounts. Du kan læse mere om kurset ved at klikke på kassen til højre, eller ved at bestille information om kurset via knappen herunder.
Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01
Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?
Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.