Spørge- og lytteteknik

Kurser i effektiv kommunikation


Effektiv kommunikation er grundlæggende for en hver organisations succes. Forståelse for værdien af spørge- og lytteteknik er fundamentet for effektiv kommunikation. Gennem de sidste 30 år er der udviklet et hav af teorier omkring kommunikation - også meget god teori. Det er dog fortsat spørge- og lytteteknik, der i de fleste tilfælde er kernen. Det er en relativ simpel teori, som ligger bag spørge- og lytteteknik – en teori, som stort set alle er stødt på. Alligevel er det få, der bestrider denne teori til det yderste, men når det sker, bliver det oplevet som karisma.

Spørge- og lytteteknik - Ledelse.


Som leder har du stort set ingen opgaver, der ikke er afhængige af en stærk forståelse for brugen af spørge- og lytteteknik. I vores rekruttering af nye medarbejder er vores spørge- og lytteteknik helt afgørende. Når vi skal motivere, udvikle og engagere vores medarbejdere, løse konflikter og problemer, skabe forandring, nå resultater og mål er vores spørge- og lytteteknik et fundament.

Spørge- og lytteteknik – Salg.


Som sælger er spørge- og lytteteknik helt afgørende for din succes. Det drejer sig om at stille de rigtige spørgsmål, så vi forstår kundens behov rigtigt. Vi skal lytte, så vi får det korrekte billede af kundens situation. Forløber salget ikke som vi har regnet med, skal vi igen bruge vores spørge- og lytteteknik til at finde kundens indvendinger. Når kunderelationen er på plads, må vi ikke tage noget for givet, og igen er det vores spørge- og lytteteknik, der er afgørende.

Kurser i kommunikation - Spørge og lytteteknik


”Det er en kunst at spørge rigtigt, men den der fejler at lytte er ingen kunstner.”
Jens Dalgaard – TACK International


Få en stærk teori og få den trænet i forhold til din dagligdag. Når fundamentet er på plads med den grundlæggende spørge- og lytteteknik udvides den med den nyeste teori i forhold til dine aktuelle opgaver. Du får det overskud og den selvtillid, der skal til for at arbejde med din egen udvikling og kommunikation. Du lærer at læse adfærd og forstå din egen påvirkning af egen og andres kommunikation. Din dagligdag bliver lettere, sjovere og mere effektiv.


I kursusoversigterne, som du finder ved at klikke på menuen i toppen af denne side, kan du se beskrivelser af de forskellige kurser og de sammensatte forløb. Herunder kan du også bestille yderligere information om de kurser, som du finder interessante og relevante for dig.

Spørge- og lytteteknik er også en naturlig overskrift for et virksomhedskursus, hvor kurset skræddersyes til din organisation og aktuelle behov.

Er du i tvivl om, hvor du skal starte, og ønsker du rådgivning, kan du kontakte din konsulent hos TACK og få vejledning om, hvilket kursus, der er det rigtige for dig og din organisation.

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved