Konflikthåndtering

Kurser i konflikthåndtering


Konflikter er en naturlig del af vores dagligdag og opstår ofte på grund af misforståelser. Når mennesker er i dialog med hinanden - for eksempel som kollegaer, medarbejder og kunde eller medarbejder og leder -vil der opstå situationer, hvor motiver, behov, holdninger og menneskelig forskellighed støder sammen.

På TACKs kurser i konflikthåndtering vil du lære at identificere de forskellige konflikttyper samt, hvordan du tackler disse, før de løber af sporet. Du vil få redskaberne til at bruge konflikterne konstruktivt og skabe et bedre arbejdsklima. Konflikthåndtering afholdes både som åbent kursus og som virksomhedskursus, hvor kurset tilpasses den enkelte virksomheds aktuelle behov.

Klik HER, hvis du ønsker at læse mere eller tilmelde dig vores åbne kursus i konflikthåndtering.

Åbent kursus i konflikthåndtering


Hvis du som enkelt person ønsker at styrke din evne til at håndtere konflikter, kan du du tilmelde dig det åbne kursus i Konflikthåndtering & Problemløsning. Kursets løber over 2 dage og giver dig et dybdegående indblik i de forskellige konflikttyper samt hvordan du griber disse an, så de løses mere gnidningsfrit.

Klik her for at læse mere om det åbne kursus i Konflikthåndtering & Problemløsning.

Skræddersyet forløb i konflikthåndtering


Hvad end der er tale om ledelse, salg, personlig udvikling eller teamudvikling, er konflikthåndtering og konfliktløsning væsentlige emner. Søger I som virksomhed et samlet kompetenceløft i konflikthåndtering og problemløsning, har I mulighed for at afholde et internt forløb, som er skræddersyet til jeres behov og udfordringer.

Klik HER, hvis du ønsker at kontakte os ifbm. et virksomhedskursus

Konflikthåndtering og ledelse


Som leder er konfliktløsning og konflikthåndtering en af de væsentligste arbejdsopgaver. Konflikter er uundgåelige og det drejer sig om bringe medarbejder og organisationen hurtigt igennem dagligdagens konflikter, sikre at konflikterne ikke kommer igen og forebygge, så antallet af konflikter bliver minimalt. Din rolle som konfliktmægler og problemløser er afgørende for din succes. Konflikthåndtering har sine egne redskaber men drejer sig i høj grad om at bruge de traditionelle ledelsesredskaber rigtigt. Effektiv konflikthåndtering skaber fundament for forandring og åbner op for personlig udvikling.

Konflikthåndtering og salg


Som sælger er det vigtigt at afstemme forventninger med sine kunder. Der er mange interesser og der opstår derfor også ofte konflikter i kunderelationer. Derfor er forståelse for konflikthåndtering helt afgørende for at sikre fortsatte og sunde relationer. Sælgerne skal også være stærke til konflikthåndtering i forhold til eget bagland, hvor det gode samarbejde kan være lige så vigtigt som arbejdet med kunderne. Stærk ligeværdig kommunikation, differentieret kommunikation og konstruktiv indvendingsbehandling er gode redskaber for sælgerens konfliktløsning.

Konflikthåndtering i teamet


Godt samarbejde er ofte beskrevet ved få konflikter – Vinderteams har også konflikter men vinder, fordi de er stærke til konflikthåndtering og på den måde kan holde fokus på deres mål. Teamet skal forstå hinanden, have klare spilleregler og være stærke til konfliktløsning. Konflikthåndtering er et udviklingsområde, der kan forbedre arbejdsmiljøet betragteligt og er grundlæggende for organisationer og virksomheders succes.




Er du i tvivl om, hvor du skal starte og ønsker du rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os på telefonnummer 70 10 12 01 og få vejledning om, hvilket kursus, der er det rigtige for dig og din organisation.

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved