Kurven
Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.
Kurven
Som koordinator har du en udfordrende og vigtig rolle i organisationen, hvor du arbejder i et spændingsfelt mellem struktur og uformel ledelse. Du arbejder ofte tæt sammen med en række af organisationens ledere og medarbejdere. For at styrke dig i denne rolle er det væsentligt, at du forstår rollens opgaver og udfordringer, samt at du får de rette værktøjer til at kommunikere ligeværdigt og på en overbevisende måde, så du med gennemslag sætter retning, og håndterer konflikter. Uddannelsen giver dig en værktøjskasse, der ruster dig til at lede og motivere kollegaer og medarbejdere til at nå aftalte mål i en god balance. Koordinatorrollen er en fantastisk rolle at have, når du har overskuddet, der giver dig mulighed for at løfte det ansvar, rollen kræver.
Herunder kan du læse mere om uddannelsens indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem Koordinatoruddannelsen.
Forstå din opgave og stå stærkt i din rolle
Skab motivation og engagement
Nå mål og resultater gennem kommunikation
Håndtér modstand og forhindringer effektivt
Fasthold overblik gennem effektiv styring og kontrol
Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem
Mulighed for certificering baseret på egen erhvervscase
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Som koordinator er du den ansvarlige nøglemedarbejder, der udfylder en udfordrende og vigtig rolle i organisationen. Du besidder et stort overblik og kan have mange bolde i luften, da koordinering og opgavestyring er helt centrale aspekter ved arbejdet som koordinator.
Ofte arbejder koordinatorer tæt sammen med ledelsen og du kan have mange ledende opgaver uden et formelt ledelses- eller personaleansvar. Derfor er det afgørende, at koordinatoren kan begå sig på alle niveauer i organisationen og har indsigt og de rette værktøjer dertil.
Koordinatorrollen – Hvad kræver den?
Koordinatorrollen stiller store krav til dine kommunikationsevner, fordi du skal kunne tilpasse kommunikationen, alt efter hvem du taler med i organisationen. Du skal kunne kommunikere på en overbevisende og ligeværdig måde, og have gennemslagskraft til at få dine pointer igennem, både overfor topchefer, afdelinger, teams, samarbejdspartnere og medarbejdere.
For at stå stærkt i rollen som koordinator, er det også vigtigt, at du besidder en stærk personlig power og en positiv tilgang til opgaver og udfordringer. Ofte er det dig, der skal overbevise og motivere andre medarbejdere om at gå i en bestemt retning, selvom du ikke har forment ledelsesansvar over dem. Det kræver, at du føler dig komfortabel som mødeleder.
Koordinatoruddannelsen er relevant for alle, hvor det koordinerende aspekt er en central del af deres arbejde. Det kan f.eks. være som personlig assistent, marketingkoordinator, ledelsessekretær eller receptionist. Måske sidder du allerede i rollen i dag, og har brug for et kompetenceløft og brugbare værktøjer til at blive bedre og få mere overskud i dit job.
Det kan også være, du er på vej ind i en mere koordinerende arbejdsfunktion, og gerne vil være godt klædt på til opgaven, og samtidig vil styrke dine relationer og få mere glæde i dit arbejdsliv. Her vil en koordinatoruddannelse være oplagt for dig.
På TACKs koordinatoruddannelse kommer du igennem alle de vigtige discipliner, der tilsammen udgør en effektiv koordinator. Du vil lære om din rolle og hvilke typer af opgaver, der følger med til at være koordinator, og så vil du arbejde med at forløse din personlige power og gå til opgaver, såvel som udfordringer, med et positivt mindset.
Du lærer også, hvad det vil sige at motivere andre, når du ikke har formelt ledelsesansvar, og endelig arbejder du med selvledelse, og hvordan du derigennem kan optimere din personlige effektivitet.
Som koordinator bliver du ofte en vigtig stakeholder i større projekter i organisationen, og du kan have mange opgaver, der minder om at være projektleder. Her er det vigtigt at kunne lave en grundig opgaveanalyse, for at allokere de rette ressourcer og kompetencer til projektet. Delegering og overlevering af arbejdsopgaver med motivation og engagement, kræver igen de rette kommunikationsværktøjer af en koordinator.
Og kommunikation er netop en central disciplin på TACKs koordinatoruddannelse, hvor du får trænet bl.a. spørgeteknik og lytteevne, adfærds- og situationsbestemt kommunikation samt præsentationsteknik.
Du vil få træning i effektiv konflikthåndtering, hvor du bl.a. vil få opøvet din forståelse for konflikters opståen og udvikling, hvordan man nedtrapper konflikter, og så vil du få indsigt i assertiv og effektiv kommunikation samt indvendingsbehandling. Du vil i fremtiden blive langt bedre til at håndtere modstand og forhindringer effektivt, samt spotte og deeskalere konflikter, inden de vokser sig store.
Projektkoordinering er en vigtig disciplin i koordinatorrollen, fordi det ofte forventes, at du er den, der har ’styr på tingene’. Du vil få brugbare projektstyringsværktøjer og blive trænet i at skelne mellem, hvad der er drift og hvornår noget hører til i projektkategorien. Målsætning og Milestones, god mødeledelse, relationer i ledelsessammenhæng – både de fysiske og virtuelle – er også emner, du vil blive introduceret for på koordinatoruddannelsen.
Endelig vil du på koordinator uddannelse få lagt din personlige handlingsplan i samarbejde med kursuslederen. Her vil du med udgangspunkt i dine karrieremål og drømme sætte en række mål indenfor en realistisk tidsramme.
Du har også mulighed for at blive certificeret på din koordinator uddannelse. Certificeringen aftales individuelt, og den vil tage udgangspunkt i din egen erhvervscase, eksempelvis et projekt eller en større arbejdsopgave fra dit nuværende job. Vil du høre mere om mulighederne for en certificering, er du velkommen til at ringe til os på tlf. nr. 70101201.
Koordinatoruddannelsen hører til blandt TACKs mest populære uddannelser, og det er ikke uden grund. Uddannelsen er utrolig alsidig og givende på tværs af faggrupper. Når du vender tilbage på arbejde efter endt uddannelse, vil du have en masse redskaber og værktøjer til effektivt og målrettet at arbejde med opgavestyring- og koordinering, kommunikation og konflikthåndtering, tidsstyring, mødeledelse og meget mere. Din arbejdsplads vil få en medarbejder, som effektivt kan planlægge og allokere ressourcer, drive projekter og begå sig på alle niveauer i organisationen. Du vil blive den betroede nøglemedarbejder, der griber alle bolde og sikrer, at I når aftalte mål og resultater.