Channel Partner Excellence

- Strategi og ledelse af salgskanaler

Eksterne salgskanaler er for mange et godt supplement til egen salgsstyrke og for flere et helt naturligt helt eller delvis valg i salgsstrategien. Det er en relativ nem beslutning at tage og en væsentlig opgave at kunne få til at lykkes. Man skal kunne gennemskue partnerens motiver og eventuelle skjulte agendaer, der evt. kan ligge til grund for samarbejdet. Med de rette værktøjer og den fornødne viden, vil virksomheden blive i stand til at finde og fastholde fælles mål, samt at skabe incitamentordninger, der supporterer begges forretning. Det vil sikre værdifulde salgskanaler, der tager udgangspunkt i trygge og afstemte relationer.
Ledelseskurser og kurser i salg- Channel Partner Excellence - Strategi og ledelse af salgskanaler
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Aarhus Dato: 30/5 - 31/5 2 dage DKK 10.250  
København Dato: 3/10 - 4/10 2 dage DKK 10.250  

Målgruppe

Beslutningstagere der står foran, eller har truffet beslutningen om, at udvikle salget gennem indirekte salgskanaler. Du har brug for sparring og indblik i salgskanalernes virke. Typiske deltagere: erfarne sælgere, salgschefer, exportchefer og salgsdirektører.

Dit udbytte

Som deltager på Channel Partner Excellence, vil du få en klar model for strukturering og styring af salgs- og distributionskanaler. Samtidig vil du blive klar til at skabe forståelse for din ledelsesopgave, og kunne se din værdi i egen organisation. Du vil opnå færdigheder, der vil gøre dig i stand til at skabe partnerskab med dine distributører, forstå deres forretning og skabe resultater gennem deres organisation.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en Channel Manager, der:

  • Skaffer de rigtige salgskanaler gennem strategisk udvælgelse og forventningsafstemning
  • Skaber tætte, værdifulde og vedholdende partnerrelationer
  • Har øget motivation og finder nye muligheder og alternative løsninger på sine opgaver

Metode

Inspirerende indlæg kombineret med instruktørens egne praktiske erfaringer, erfaringsudveksling mellem deltagerne, gruppearbejde og individuelle opgaver med udgangspunkt i gennemgået teori og cases. Under kurset vil den enkelte deltager opbygge en handlingsplan for udvikling af virksomhedens strategi for salgs- og distributionskanaler.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i København og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Den effektive salgskanal
  • Forstå hvilke krav du skal stille til dine kunder og partnere
  • Forstå hvordan du kan udnytte dine salgskanaler til at supportere dine kunders forretning
  • Lær hvilke kanaler, der passer til de forskellige markeder


Sådan får du optimalt udbytte af dine salgskanaler

Lær at fremme andres forståelse for værdien af din virksomhed
  • Skab indbyrdes forståelse mellem din virksomhed og salgskanaler
  • Udvælg salgskanaler i overensstemmelse med dit produkt og dine kernekompetencer
  • Forstå hvordan der skabes optimal værdi ved brug af kanalen


Kend værdien af din egen forretning, før du får andre til at sælge den

Strategi
  • Fastlæg hvad vil du med salgskanalen
  • Kend konsekvenserne for dig og din forretning
  • Værdiforståelsen – vurdér potentialet for skabelsen af fællesværdi mellem dig og dine salgskanaler


Hav en klar vision for, hvad du ønsker at opnå gennem dine salgskanaler

Fleksibel og effektiv udvælgelse af kanalen
  • Forstå hvilken indflydelse ”end-users”/kunden har på dit valg af partner
  • Tag højde for andre udbydere i samme kanal
  • Forstå hvor din forretning kan opleve merværdi


Fastlæggelsen af klare mål er en forudsætning for en målrettet og kvalificeret udvælgelse

Motivation for fælles resultat
  • Forstå forskelligheden i dine kanaler og tilpas din ledelsesstil herefter
  • Lær at læse partnerens behov og forstå, hvornår du har fordel af at imødekomme dem
  • Inddrag din virksomhed i dit valg af salgskanal og opnå intern opbakning


Forstå hvad der motiverer den enkelte partner, og lær at bruge denne viden optimalt

Tag kontrol over målene
  • Stil klare mål for samarbejdet og sørg for at sikre et maksimalt beslutningsgrundlag
  • Forstå hvor mange led, der skal tjene på dit produkt/ydelse
  • Kontrollér udvælgelsen af $, DB%, Outlets, KPI’er mm.


Tag hånd om styringen – internt, såvel som over for din partner

Salgsfremmende aktiviteter
  • Implementering af partnertræningsprogrammer
  • Sådan sikrer du, at din træning bliver sjov, husket og brugt
  • Lær at vurdere, styre og styrke jeres performance


Lær at forstå og påvirke partnerens sælgere, så de udvikler sig til ambassadører for din virksomhed

Vurder dine beslutninger og handlinger
  • Forstå hvordan du kan påvirke kanalen
  • Forstå samspillet mellem forskellige kanaler
  • Forstå og udnyt din værdi for partneren


Foretag løbende vurderinger af værdien af dine salgskanaler

Konkurrenters kanaler
  • Hold dig ajour med markedsudviklingen
  • Lær at udnytte din markedsposition optimalt
  • Forstå betydningen af dit valg af kanal


Forstå vigtigheden af at følge med markedsudviklingen

Salgsforecast
  • Brug budget og målsætning i udfærdigelsen af din salgsforecast
  • Præcisér dit forecast ved optimering af din pipeline
  • Få pipelinemanagement til at arbejde for din organisation


Opnå optimering gennem kontinuerlig evaluering

Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem


Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved