Der stilles konstant stigende krav til dagens salgsledelse, som hele tiden vurderes og bedømmes ud fra virksomhedens resultater og kunderelationer. I arbejdet som salgschef eller såkaldt Field Sales Manager skal man forstå og motivere sine sælgere, og man skal samtidig deltage i salget og agere i organisationen, så funktionen for alvor ses som et aktiv for virksomheden. Det kræver en ihærdig, struktureret og analytisk arbejdsindsats at træffe de rigtige beslutninger og samtidig forstå at stimulere og motivere salgsteamet bag. Når salgslederen får de rette redskaber til at gøre det rigtigt, er det at være chef for sælgere et af organisationens mest spændende job og samtidig et af de lederjob, hvor man som god leder kan gøre størst forskel.
Salgsledere, der har til opgave at opnå gode salgsresultater via en stab af salgsmedarbejdere.. Typiske deltagere er salgschefer, salgsdirektører, distriktschefer og andre med ansvar for en ekstern salgsstab.
Dit udbytte
Som deltager på Field Sales Management vil du få et klart billede af dine opgaver, og du vil få mulighed for at prioritere i forhold til at skabe succes med dit salgsteam. Du vil få et bedre billede af din ledelsesautoritet, opnå forståelse af dit team og blive i stand til at fortsætte succesen med din næste sælger. Din værktøjskasse vil blive fyldt op inden for kommunikation, motivation, delegering og salgscoaching.
Virksomhedens udbytte
Virksomheden får en salgsleder, der:
Har ny inspiration og motivation til at løse opgaven
Kan løfte og motivere sine medarbejdere til nye højder
Skaber optimale resultater med tilstedeværende ressourcer
Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?
Indhold
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Den professionelle salgsleder
Fremtidens krav til dig som salgsleder
Salgslederens opgaver og funktion – skab tid til ledelse
Sæt dig mål for din funktion, og bliv klar til udfordringerne
Forståelse af dine opgaver som salgsleder sikrer din position i organisationen og overskud til succes
Din salgsledelsesautoritet
Skab resultater gennem dine medarbejdere
Forstå din ledelsesautoritet i forhold til dit team
Bliv den karismatiske leder
Lær at flytte mennesker med din personlighed
Det perfekte salgsteam
Sælgerens kravprofil – udgangspunkt for rekruttering og udvikling
Din rekrutterings- og interviewplan
Udviklingsplan for teamet
Du skal vide, hvad du vil have, for at kunne finde det
Delegering
Opgaveanalyse og prioritering
Delegeringsprocessen og faldgruber
Motivér dine sælgere gennem delegering
Korrekt delegering skaber tid, motivation og resultater
Målrettet og effektiv kommunikation med dine sælgere
Tilstedeværelse i den daglige kommunikation
Klassisk kommunikation og salgsledelse
Distanceledelse og kommunikation
De små berøringer sikrer succes i det daglige salgsarbejde
Ledelse og motivation af dine sælgere
Alle medarbejdere søger motiverende ledelse, men på hver deres måde
Grundlæggende motivationsteori og den gode plan
Målstyring og motivation i salget
Motiverede sælgere er klar til at gå den ekstra mil hver dag
Situationsbestemt ledelse
Forstå dine sælgeres udviklingsforløb
Indsatstyring, planlægning og rapportering
Differentieret salgsledelse
Sælgerne skal forstås og rammes rigtigt i den daglige ledelse
Træningsbehov og salgstræning
Analysen, planen og træningsmetoderne
Sambesøg – fieldtræning
Handlingsplaner og kontinuerlig opfølgning
Manglende udvikling fører til afvikling
Salgscoaching
Coaching af sælgere
Introduktion til TACKs salgscoachingmodel
Målsamtaler og feedback på salgsindsatsen
Salgscoaching er ikke ledelse, men et vigtigt salgsledelsesredskab
Effektive salgsmøder
Det gode møde kontra det gode salgsmøde
Ledelse af salgsmøder – Agenda og målsætning
Salgsmødet og træning mod den kommende periode
Det gode salgsmøde sætter retning, skaber motivation og sikrer handling
Problemløsning og konflikthåndtering
Problemanalyse og konflikttrappen
Din beslutningsstil
De vanskelige samtaler
Forstå hvad der sker, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsteam
Din personlige handlingsplan
Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem
Form
Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:
1. dag kl. 09:00 - kl. 16:30 2. dag kl. 09:00 - kl. 16:30 3. dag kl. 09:00 - kl. 15:00
Alle priser er ekskl. moms.
Metode
Kurset består af inspirerende teoriindlæg kombineret med instruktørens praktiske erfaringer som salgsleder, erfaringsudveksling mellem deltagerne, gruppearbejde og individuelle opgaver, der tager udgangspunkt i gennemgået teori og cases.
Praktisk info
Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.
“Kurset var lærerigt og en øjenåbner på visse punkter - Dejligt med plads til humor og personlige referencer.”
Field Sales Management | Grace Tsatsaris
“Lærerigt og sjovt på samme tid - Godt med teori efterfulgt af mindre opgaver. Kurset var super relevant, langt over egne forventninger og der er mange ting jeg direkte skal hjem og bruge.”
Field Sales Management | Mads Kolding
“Meget inspirerende og relaterbar. Jeg føler, jeg går herfra med mange nye redskaber - Kurset var over al forventning.”
Field Sales Management | Andreas Møller
“Kurset var perfekt og har givet mig en masse redskaber og værktøjer, som jeg kan tage med mig videre. Jeg er sikker på, at det jeg har fået med, vil gøre det nemmere & sjovere at udføre mit job.”
Field Sales Management | Mads Jørgensen
“Har fået nogle gode redskaber til at træne og hjælpe de enkelte medarbejdere.”
Field Sales Management | Michael Uhre
“Rigtig godt kursus med tid til diskussion og inputs fra deltagere. Gode øvelser som kombinerer teori og praksis.”
Field Sales Management | Charlotte Lisser
“Super godt kursus med højt fagligt indhold og aktuel undervisningsmateriale.”
Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.