Kurven
Kurven
En stærk forhandlingsteknik er afgørende for enhver forhandlers succes. Det kræver en klar defineret målstyring, et godt overblik og en skarp navigering under forhandlingen. Den gode forhandler ser konstant muligheder, og er i stand til at nå dem under enhver situation. En god forhandlingsteknik ender med, at relationer skabes, fastholdes og udbygges. Med et kursus i forhandlingsteknik sikrer du dig stærke forhandlingskompetencer, som er afgørende for såvel forhandlerens som virksomhedens succes.
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Opnå bedre resultater via en systematisk fremgangsmåde
Skab resultater via relationer, og forstå modpartens situation
Flyt mennesker og overbevisninger med din personlighed
Din forberedelse er det vigtigste parameter for et godt forhandlingsresultat
Hold målet i fokus hele vejen igennem forhandlingen
Vær bevidst om alle aspekter i forhandlingen – direkte og indirekte
Modparten skal forstås og rammes rigtigt for at blive overbevist
Vær bevidst om dit eget og modpartens reaktionsmønster i forhandlingen
Opnå gensidig forståelse og accept af aftalen
Vær bevidst om dine egne styrker og svagheder som forhandler
Forstå hvad der sker, og undgå demotivation og stilstand i dine forhandlinger
Når du booker et uddannelsesforløb, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Et kursus i forhandlingsteknik er relevant for dig, der er ansvarlig for eller deltager i forskellige forhandlingssituationer. Du sidder måske med ansvaret for at skulle afslutte vigtige årsforhandlinger, sikre næste års prisaftaler eller lukke et afgørende salg, og her er det afgørende, at du har de rette værktøjer og den personlige gennemslagskraft, der skal til, for at nå dine mål i forhandlingen.
Hvad lærer du på et kursus i forhandling?
Med et kursus i forhandlingsteknik opnår du indsigt i forhandlingens forskellige faser og hvilke krav, der stilles til en god forhandler i dag. Du lærer, hvordan du lægger en hensigtsmæssig strategi og taktik, og hvordan du via effektiv spørgeteknik styrker din forhandlingsposition, mens du holder øje på målet og arbejder dig systematisk frem mod en win/win-situation for begge parter.
Du får også indblik i de psykologiske faktorer, der har indvirkning på forhandlingen, og hvordan du læser og forstår din modpart. Du vil blive introduceret til DISC-adfærdsmodellens arketyper og deres styrker og svagheder, så du bedre kan forudsige og handle korrekt i forhold til modpartens reaktionsmønster.
De økonomiske aspekter ved en forhandling er oftest helt centrale, fordi parterne skal blive enige om en pris. På TACKs kursus i forhandlingsteknik lærer du, hvordan du arbejder med værdisætninger og variabler og medregner dine omkostninger, så du sikrer dig en profitabel aftale.
Endelig får du via forhandlingsteknik forståelse for vigtigheden af forhandlingens afsluttende faser og lærer med konkrete forhandlingsøvelser, hvordan I når til gensidig forståelse og accept af aftalen.
En god forståelse for de menneskelige relationer, kombineret med grundig forberedelse og planlægning, er ofte det bedste udgangspunkt for et godt forhandlingsresultat. Du lærer på et kursus i forhandlingsteknik, hvordan du fastsætter det rigtige udgangspunkt for forhandlingen, samt hvordan du skaber og bevarer overblikket – hele vejen til mål.
Med udgangspunkt i en case, træner du på kurset, hvordan du omsætter teori til praksis, og du får feedback, der hjælper dig til et større fokus på dine egne styrker og udviklingspunkter som forhandler.
På den måde kan du via dialog, sparring og input finde frem til nye angrebsvinkler på din case – noget, du kan bruge med det samme i din hverdag.
De bedste forhandlinger, er dem, hvor der forudgående er blevet gjort et stort forberedelsesarbejde. Det handler om at skabe en win/win-situation, så begge parter oplever, de er gået derfra med noget og ikke føler sig ’kørt over’ af modparten. Her handler det om en grundig forventningsafstemning fra start, og så skal du kende din modpart så godt, at du kan forudsige, hvad han eller hun siger eller gør som næste træk i forhandlingen. På den måde kan du altid have en plan B parat, så du sikrer, at du når noget af din målsætning, som minimum, og ikke går tomhændet fra forhandlingsbordet, selv hvis forhandlingens udfald ikke altid er til din fordel.
Nøglen til fremtidige salg og samarbejder ligger i de stærke menneskelige relationer, du plejer og udbygger undervejs i forhandlingens faser, og når processen forløber til begge parters tilfredshed, har du skabt et værdifuldt grundlag for at udbygge din forretning og for at forenkle salgsprocessen i din virksomhed fremadrettet.