Kurven
Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.
Kurven
Nøglekunder er afgørende for enhver virksomheds succes, da disse kunder ofte står for størstedelen af virksomhedens omsætning. Som virksomhed er det derfor afgørende at sikre de rette kompetencer til key account manageren samt at have den rette strategi for virksomhedens vigtigste kunder. Som key account manager skal man være i stand til at udvikle og fastholde værdifulde forhold til virksomhedens nøglekunder, ligesom man skal være i stand til at påvirke de rigtige personer på rette tid og sted. Kurset Key Account Management & Development sikrer dig redskaberne der kan tage dit salg til et nyt niveau og sikre virksomhedens omsætning og udviklingspotentiale.
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Kend forudsætningerne for at arbejde med strategiske nøglekunder
Solid forretningsforståelse er nøglen til at udvikle både kundens og din virksomhed
De rigtige indsatser på rette tid og sted hos din kunde
Forstå udviklingen i relationen, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsarbejde
Tilfør dine kunder nye perspektiver
Brug din tid optimalt på de rigtige kunder
Den optimale håndtering af jeres interne salgsprocesser er til glæde for jeres kunder
Planlæg forankringen af din nye viden og værktøjer som uddannelsens sidste, men vigtigste opgave
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Er I flere i din organisation, som har brug for nye perspektiver på og værktøjer til at styrke salget til jeres KAM-kunder, så kan er skræddersyet kursus være relevant for jer. Et skræddersyet kursus er altid tilpasset de udfordringer og behov som virksomheden står overfor.
Vil du høre mere om, hvordan I kan styrke jeres kompetencer internt i din virksomhed? Kontakt os her eller ring til os på tlf. 70101201, hvor vi sidder klar til at vejlede jer.
Er du Key Account Manager og ønsker du at tage dit arbejde med KAM kunder til et højere strategisk niveau, så er uddannelsen “Key Account Manageren” for dig. Uddannelsen består af kurserne: Salgets psykologi, Forhandlingsteknik, Key Account Development og Præsentationsteknik.
På forløbet lærer du at tilgå kunderne på strategisk og systematisk måde, skabe værdifulde forhold gennem målrettet kommunikation.
De fleste Key Account Managers har en baggrund som sælger, og har typisk gennemgået enten et kursus eller en uddannelse i salg med særligt fokus på, hvordan man udarbejder kundeplaner, kundeanalyser, identificerer vigtige beslutningstagere m.v., som alt sammen er en vigtig del af KAM-arbejdet. Som Key Account Manager kan du for eksempel deltage på kurset “Key Account Management & Development”, som forløber over 3 dage, eller uddannelsen “Key Account Manageren”, som forløber over 13 dage fordelt på 4 moduler.
Læs mere om kurset Key Account Management & Development her.
En Key Account Manager er en person, der arbejder med salg til virksomhedens nøglekunder. Som Key Account Manager har du én eller nogle få stor kunder, som du har ansvaret for at pleje og udvikle.
En KAM-kunde er en virksomheds nøglekunde (key account). Typisk har en virksomhed nogle enkelte kunder, der står for størstedelen af virksomhedens samlede omsætning - dette en KAM-kunderne.
Læs mere om, hvordan du styrker salget til dine KAM-kunder her.
Den væsentligste forskel på arbejdet med en account og en key account er mængden af tid der bruges på at; planlægge kommende salgsindsatser, opbygge relationer, sælge og udvikle løsninger, analysere risiko og forberede forsvar mod konkurrenter og skabe intern opbakning omkring salget. Vil du have en dybere indsigt i forskellen på account management og key account management, så kan du læse mere i denne artikel: