Hent vores kursuskalender

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Key Account Management & Development

Dybdegående arbejde med nøglekunder

Nøglekunder er afgørende for enhver virksomheds succes, da de ofte står for størstedelen af virksomhedens omsætning. Som virksomhed er det derfor yderst vigtigt at sikre, at du som Key Account Manager har de rette kompetencer, samt at du har den rigtige strategi for de vigtigste kunder. Som Key Account Manager skal du være i stand til at udvikle og fastholde en stærk relation til virksomhedens nøglekunder, ligesom du skal være i stand til at analysere værdiskabende forhold for kunden og påvirke de rigtige personer på rette tid og sted. Dette kursus sikrer dig redskaberne, der kan tage dit salg til et nyt strategisk niveau og derved være med til at sikre virksomhedens omsætning og udvikling.

3 dage
As low as Kr. 15.950
23.09.24 - 25.09.24
Værløse
Tilmeld venteliste
02.12.24 - 04.12.24
Aarhus
Ledige pladser
24.02.25 - 26.02.25
Værløse
Ledige pladser
09.04.25 - 11.04.25
Aarhus
Ledige pladser

Salgsuddannelse til virksomheden?

Er I flere i din virksomhed, der står med samme udviklingsbehov, kan det betale sig, at få et kursus eller en uddannelse skræddersyet til jer. Ring til
os på tlf. 70101201 eller kontakt os her for at høre mere om jeres muligheder.

Målgruppe

Key Account Management kurset henvender sig til Key Account Managers i alle virksomheder, som arbejder med salg af løsninger, produkter og ydelser til nøglekunder, og som står for en væsentlig del af virksomhedens samlede omsætning og ønsker at sætte strategisk salg på agendaen. Det gælder uanset om du er ny i rollen, eller om du har en god portion erfaring med i bagagen. Har du behov for ny inspiration og konkrete værktøjer til at optimere og udbygge relationerne i nøglekundens organisation og til at gennemføre salg på strategisk niveau, så er dette kursus relevant for dig.

Dit udbytte

Du vil blive trænet i en systematisk metode til at bearbejde dine største kunder og kundemner, og herunder blive bedre til at udarbejde kundeplaner, kundeanalyser og identificere de formelle og uformelle beslutningstagere. Desuden vil du videreudvikle dine individuelle evner inden for salg til dine Key Accounts.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en Key Account Manager, der:

  • Har fornyet indsigt i og motivation til at arbejde med strategisk salg og key account management

  • Vil kunne løfte og fastholde et frugtbart samarbejde med nøglekunder

  • Skaber bedre resultater gennem fokus på personlig rådgivning og fælles værdiskabelse

  • Arbejder strategisk med risikostyring og med KAM-salget

Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?

Indhold

Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.


Key Account Development 

  • Din virksomheds definition på en nøglekunde og Key Account Managerens rolle
  • Begreberne bag arbejdet med strategiske nøglekunder
  • Kundeprioritering og udvikling af kundeplatform

Kend forudsætningerne for at arbejde med strategiske nøglekunder

Forretningsforståelse

  • Strategiske nøglebegreber
  • Sådan arbejder du med kundens og din virksomheds resultatopgørelser
  • Forstå hvilke parametre, der skaber resultaterne

Solid forretningsforståelse er nøglen til at udvikle både kundens og din virksomhed

Key Account-analyse og -udvikling

  • SWOT-analyse
  • Valgkriterier og konkurrentvurdering
  • Forbedring af KPI’er hos nøglekunden
  • Strategiske valg over for nøglekunden

De rigtige indsatser på rette tid og sted hos din kunde


Relationer og kommunikation med Key Accounten

  • Identificering af nøglepersoner hos dine Key Accounts
  • Opnå forståelse for de drivers der motiverer dine nøglekunder
  • Tilpas din kommunikation og styrk dine relationer (værdiskabende forhold)

Forstå udviklingen i relationen, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsarbejde

Målrettet salgsudvikling

  • Forstå hvad, der skaber en topperformer
  • Nye tilgange til kundemødet og din værdiskabelse
  • Prissætning og din håndtering af prissnakken

Tilfør dine kunder nye perspektiver

Key Account-planen

  • Samlet værktøj til din KA-analyse
  • Mål og plan for Key Accounten
  • Udfyldelse af KA-planen på to konkrete Key Accounts

Brug din tid optimalt på de rigtige kunder


KAM-teamet

  • Organisering af KAM-teamet
  • Interne møde- og kommunikationsplaner
  • Kvalitet i interne møder

Den optimale håndtering af jeres interne salgsprocesser er til glæde for jeres kunder

Egen udvikling

  • Din personlige handlingsplan
  • Mødet med din chef: afstemning af strategi, mål, forventninger og ressourcer
  • Sådan sikrer du det optimale udgangspunkt for udviklingen af dine nøglekunder

Planlæg forankringen af din nye viden og værktøjer som uddannelsens sidste, men vigtigste opgave

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09:00 - kl. 16:30
2. dag kl. 09:00 - kl. 16:30
3. dag kl. 09:00 - kl. 15:00

Alle priser er ekskl. moms.

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Kurset lægger stor vægt på deltagerinvolvering, og der vil derfor være rig mulighed for undervejs at dele egen personlige erfaringer og opnå sparring med de øvrige deltagere.

Praktisk info

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus. 

Værløse
KolleKolle
Frederiksborgvej 105
3500 Værløse

Aarhus
Hotel & Konferencecenter HORISONT
Agro Food Park 10
8200 Aarhus N

Læs mere om vilkårene ved tilmelding til de åbne kurser

Har du brug for hjælp til dit kursusvalg?

Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01

Denne uddannelse kunne også være for dig

Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.

Det siger andre kursister om kurset

Relaterede kurser

Søger I et internt kursus i Key Account Management?

Er I flere i din organisation, som har brug for nye perspektiver på og værktøjer til at styrke salget til jeres KAM-kunder, så kan er skræddersyet kursus være relevant for jer. Et skræddersyet kursus er altid tilpasset de udfordringer og behov som virksomheden står overfor.

Vil du høre mere om, hvordan I kan styrke jeres kompetencer internt i din virksomhed? Kontakt os her eller ring til os på tlf. 70101201, hvor vi sidder klar til at vejlede jer.

 

Internt kursus i Key Account Management: Kursister om et bordInternt kursus i Key Account Management: Kursister om et bord
Key Account Manager uddannelse: Mand og dame sidder ved højt bord og talerKey Account Manager uddannelse: Mand og dame sidder ved højt bord og taler

Tag en uddannelse i Key Account Management

Er du Key Account Manager og ønsker du at tage dit arbejde med KAM-kunder til et højere strategisk niveau med hurtig værdiskabelse, så er uddannelsen “Key Account Manageren” for dig. Uddannelsen består af kurserne: Salgets psykologi, Forhandlingsteknik, Key Account Management og Præsentationsteknik.

På forløbet lærer du at tilgå kunderne på en strategisk og systematisk måde samt skabe værdifulde forhold gennem målrettet kommunikation.

 

Hvilken uddannelse har en Key Account Manageren?


De fleste Key Account Managers har en baggrund som sælger, og har typisk gennemgået enten et kursus eller en uddannelse i salg med særligt fokus på, hvordan man udarbejder kundeplaner, kundeanalyser, identificerer vigtige beslutningstagere m.v., som alt sammen er en vigtig del af KAM-arbejdet. Som Key Account Manager kan du for eksempel deltage på kurset “Key Account Management & Development”, som forløber over 3 dage, eller uddannelsen “Key Account Manageren”, som forløber over 13 dage fordelt på 4 moduler.

Læs mere om kurset Key Account Management & Development her.

Læs mere om uddannelsen "Key Account Manageren" her.

Hvad er definitionen af en Key Account Manager?

En Key Account Manager er en person, der arbejder med salg til virksomhedens nøglekunder. Som Key Account Manager har du én eller nogle få stor kunder, som du har ansvaret for at pleje og udvikle.

Hvad er en KAM kunde?

En KAM-kunde er en virksomheds nøglekunde (key account). Typisk har en virksomhed nogle enkelte kunder, der står for størstedelen af virksomhedens samlede omsætning - dette en KAM-kunderne.

Læs mere om, hvordan du styrker salget til dine KAM-kunder her.

Hvad er forskellen på salg og KAM-salg?

Den væsentligste forskel på arbejdet med en account og en key account er mængden af tid der bruges på at; planlægge kommende salgsindsatser, opbygge relationer, sælge og udvikle løsninger, analysere risiko og forberede forsvar mod konkurrenter og skabe intern opbakning omkring salget. Vil du have en dybere indsigt i forskellen på account management og key account management, så kan du læse mere i denne artikel:

Fra Account Management til Key Account Management

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.