Hent vores kursuskalender

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Kursus i mødebooking

Første skridt mod salget

Mødet med kunden udgør en af vores bedste muligheder for salg. Udviklingen af færdigheder til at booke kvalificerede møder er derfor afgørende for enhver sælgers succes i det opsøgende salgsarbejde. Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for den unikke værdi af mødebooking med kvalitet. Med de rette værktøjer og kompetencer vil sælgeren/medarbejderen lære at skabe en klar målsætning og en gennemarbejdet strategi for mødebooking, så der kan ydes en proaktiv og ihærdig indsats. På den måde kan virksomheden skabe fundamentet for de yderst værdifulde kunderelationer, der skabes under og efter et godt møde.

Vil du høre mere om, hvordan TACK kan hjælpe dig eller din virksomhed til at styrke jeres mødebooking, så kontakt os for gratis rådgivning på tlf. 70101201 eller herunder.

Kursus i mødebooking

Er I en gruppe af medarbejdere, som har brug for redskaber til at styrke jeres mødebooking, har I mulighed for at få skræddersyet et kursus i mødebooking.

Målgruppe

TACKs kursus i mødebooking er for alle, som har til opgave at opnå mødeaftaler med kunder og kundeemner. Typiske deltagere er sælgere, telefonsælgere, salgsassistenter og salgssekretærer.

Udbytte af et kursus i mødebooking

Som deltager på Mødebooking bliver du i stand til at opnå bedre resultater i dit arbejde med canvassalg. Antallet af mødeaftaler vil stige, og du sikrer samtidig, at møderne er kvalitetsmøder - med det rette indhold og fokus. Du lærer at behandle kundens indvendinger effektivt og tilpasse samtalen efter kundens behov og humør.

 

Eksempler på indhold

Med et skræddersyet mødebookingkursus vil kursets indhold altid blive tilpasset jeres behov og situation, men herunder kan du se eksempler på, hvad et kursus i mødebooking kunne indeholde.

Egen motivation og holdninger

  • Tro på dig selv og dit mål
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Med en positiv indstilling opnår du mere i hver kundekontakt

Bevar motivationen trods et ”nej”

 

Samtalens systematik

  • Målsætning, forberedelse, plan og timing
  • Hvem er din kommende kunde?
  • Canvaskonceptet

Lær at styre og påvirke samtalen fra ”goddag” til ”farvel”

 

Effektiv kommunikation

  • Start og slut optimalt – effektive åbnings- og afslutningsteknikker
  • Målrettet spørgeteknik og aktiv lytning
  • De gode argumenter – fordelene ved at mødes

Dit personlige engagement, stemmeføring og sprogbrug skaber resultater

 

Indvendingsbehandling

  • Årsager og bevæggrunde til kundens modstand
  • Fra nej til ja – sådan sikrer du mødet trods modstand
  • Positiv omvendelse af kundens modstand for at mødes

Vær vedholdende og overbevisende

 

Mødeaftalen

  • Opfølgning på telefonsamtalen – mødebekræftelsen
  • Den effektive start på mødet
  • Statistikken – min hitrate vs. min målsætning

Sæt kunden og dig selv i fokus, og optimér dine resultater

 

Menneskelige relationer

  • Forstå kemiens betydning for effektiv mødebooking
  • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af anderledes kundetyper

Forstå hvad der sker, og undgå demotivation og stilstand i din mødebooking

Artikler med inspiration til mødebooking

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.