Hent vores kursuskalender 2024

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Personalesamtaler

Fra monolog til dialog

At lede andre mennesker og bevæge dem i en gunstig retning kræver effektiv kommunikation. Der er mange typer af medarbejdersamtaler og som leder er det vigtigt, at ramme dem rigtigt, så alle samtaler – formelle såvel som de uformelle – kan bidrage til en gunstig udvikling for medarbejderen og hele virksomheden. Ved at styrke lederens selvsikkerhed og evne til at lytte og motivere, vil hver enkelt personalesamtale blive en bedre oplevelse for medarbejderne såvel som for ledelsen. I sidste ende vil det bidrage til virksomhedens samlede performance.

2 dage
As low as Kr. 13.500
28.05.24 - 29.05.24
Aarhus
Ledige pladser
03.10.24 - 04.10.24
Værløse
Ledige pladser

Ledelseskursus til virksomheden?

Er I flere i din virksomhed, der står med samme udviklingsbehov, kan det betale sig, at få et kursus eller en uddannelse skræddersyet til jer. Ring til
os på tlf. 70101201 eller kontakt os her for at høre mere om jeres muligheder.

Målgruppe

Alle ledere med direkte personaleansvar. Typiske deltagere vil være direktører, afdelingschefer, bestyrere, kontorchefer, værkførere, driftschefer og ledere af interne afdelinger.

Dit udbytte

Du vil blive bedre rustet til at gennemføre de forskellige typer af personalesamtaler, du som leder typisk kan komme ud for. På kurset vil du lære om hvilke faldgruber og udfordringer, der kan være fra første ansættelsesinterview til fratrædelsessamtalen. Du vil også lære mere om, hvordan du kan afholde de årlige udviklingssamtaler, så begge parter er aktive i samtalen. Endvidere vil du blive trænet i at afholde ”den vanskelige samtale” – ofte samtaler med et mere konfronterende indhold (typisk kritik). Ved at blive trænet i nogle konkrete samtaleteknikker, vil du opleve, at du bliver bedre til at styre samtalen, og får medarbejderen til at tage mere ansvar og handle mere selvstændigt.

Virksomhedens udbytte

 Virksomheden får en leder, der:

  • Er komfortabel med at gennemføre alle de nødvendige samtaleformer
  • Kender sin egen rolle i samtalerne og hermed styrker sit lederskab
  • Gennemfører effektive samtaler med medarbejderne og herigennem sikrer, at virksomheden oplever den rette udvikling

Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?

Indhold

Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.


Personalesamtaler og udvikling

  • Udvikling af organisation og forretning via samtale
  • Lær, hvad der gør en personalesamtale effektiv
  • Kom tættere på dine medarbejdere

Forståelse af samtalen som værktøj til udvikling skaber klarhed og retning 

De forskellige typer personalesamtaler

  • Typer af samtaler fra ansættelse til afskedigelse
  • Muligheder og faldgruber i samtalerne
  • Det skal du huske i din lederrolle

Lær at skelne mellem samtaletyperne, så du kan tilpasse din tilgang herefter

Spørge- og lytteteknik

  • Lytteteknikker
  • Effektive spørgsmål i den enkelte situation
  • Din egen fleksibilitet

Effektiv spørge- og lytteteknik er med til at sikre en konstruktiv samtale


Feedback og motivation

  • Forstå, hvad der motiverer den enkelte
  • Sådan gives motiverende feedback
  • Forstå at modtage feedback

Styrk dine medarbejderes udvikling gennem motiverende feedback

Den vanskelige samtale – fra A til Z

  • Forstå, hvornår der er behov for den vanskelige samtale
  • Din forberedelse forud for samtalen
  • Typiske reaktionsmønstre og håndtering af disse
    handlings- og sanktionsplaner


Styrk dine lederegenskaber ved at lære at håndtere den vanskelige samtale

Konflikthåndtering

  • Se muligheder i dine konflikter – konstruktiv problemløsning
  • Konfliktens typiske faser
  • Sådan løser du konflikten, inden den eskalerer
  • Strategier til at forebygge konflikter

Undgå, at konflikter bliver til ødelæggende hårdknuder


Medarbejderudviklingssamtalen – fra A til Z

  • Forberedelsen
  • Gennemførelsen; fra monolog til dialog
  • Efter samtalen – opfølgning.


Forstå, hvordan du får det bedste frem i medarbejderen

Din personlige handlingsplan

  • Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag fra kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag fra kl. 09.00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Metode

Kurset vil være en god blanding af erfaringsudveksling, diskussioner, instruktørindlæg, gruppearbejde og konkrete cases. Deltagerne vil i løbet af kurset arbejde med deres egne ”medarbejdersituationer”, og vil derved blive inspireret til at finde nogle nye løsningsmuligheder. Som afslutning på kurset skal deltagerne udarbejde konkrete handlingsplaner.

Praktisk info

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus. 

Værløse
KolleKolle
Frederiksborgvej 105
3500 Værløse

Aarhus
Hotel & Konferencecenter HORISONT
Agro Food Park 10
8200 Aarhus N

Læs mere om vilkårene ved tilmelding til de åbne kurser

Har du brug for hjælp til dit kursusvalg?

Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01

Denne uddannelse kunne også være for dig

Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.

Det siger andre kursister om kurset

Relaterede kurser

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.