Storytelling

Alt fakta kan gøres levende og spændende. Det gælder også årsregnskabet eller den nyeste arbejdsmiljørapport. Story Telling giver redskaber til at strukturere og skabe fortællinger, der fænger, så publikum lytter efter og samtidig føler sig inspireret. De fleste ledere eller oplægsholdere er vant til at stå på en scene og fremlægge fakta for medarbejderne – som leder føler man sig hjemme i stoffet, og man er typisk godt forberedt i forhold til de ting, der skal fremlægges. Men mange oplever også, at publikums interesse falder undervejs i forløbet, og man kan forvinde i sit eget budskab på bekostning af pointerne.

Fokus på fortællingen


Story Telling har fokus på, hvordan man fortæller en god historie, uden, at det går ud over troværdigheden. Det handler blandt andet om at visualisere de mange neutrale ord og finde den overordede fortælling i det emne, der skal fremlægges. På den måde får man sat følelser i gang hos tilhørerne, og netop følelser og genkendelse er alfa og omega i forhold til at bibeholde publikums opmærksomhed. Ud over visualisering og historiefortælling handler Story Telling også om timing, fremtoning og kropssprog. Her kan forholdsvis enkle midler føre til langt mere opmærksom og deltagelse fra publikum.

Tænd gnisten


Story Telling er oplagt til lederen eller oplægsholderen, der mangler de sidste redskaber til at tænde gnisten hos publikum, så oplægget føles vedkommende, og så pointerne huskes og leder til forandringer. Et kursus i Story Telling vil med det samme føre til langt bedre præsentationer, og det vil øjeblikkeligt kunne mærkes hos medarbejdere og det publikum, der skal lytte til budskabet. I sidste ende vil det føre til større forståelse hos medarbejdere og mere passion for virksomheden.

Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved