Fokus på fortællingen
Story Telling har fokus på, hvordan man fortæller en god historie, uden, at det går ud over troværdigheden. Det handler blandt andet om at visualisere de mange neutrale ord og finde den overordede fortælling i det emne, der skal fremlægges. På den måde får man sat følelser i gang hos tilhørerne, og netop følelser og genkendelse er alfa og omega i forhold til at bibeholde publikums opmærksomhed. Ud over visualisering og historiefortælling handler Story Telling også om timing, fremtoning og kropssprog. Her kan forholdsvis enkle midler føre til langt mere opmærksom og deltagelse fra publikum.
Tænd gnisten
Story Telling er oplagt til lederen eller oplægsholderen, der mangler de sidste redskaber til at tænde gnisten hos publikum, så oplægget føles vedkommende, og så pointerne huskes og leder til forandringer. Et kursus i Story Telling vil med det samme føre til langt bedre præsentationer, og det vil øjeblikkeligt kunne mærkes hos medarbejdere og det publikum, der skal lytte til budskabet. I sidste ende vil det føre til større forståelse hos medarbejdere og mere passion for virksomheden.