Professionelt salg

- Det fundamentale salgsarbejde

Det gode, professionelle salg udspringer af den enkelte sælgers motivation og erfaring samt færdigheder til at opbygge vedvarende og udbytterige relationer. Udviklingen af salgskompetencer er derfor afgørende for enhver sælgers og virksomheds succes. Kunderne får stadig lettere og hurtigere adgang til information. Derfor skal sælgeren være i stand til at påvirke dem rigtigt – og på rette tid og sted. Et professionelt salg kræver stærke kompetencer, de bedste værktøjer og en klart defineret målstyring og salgsindsats. Det skaber tilfredse kunder og øget omsætning.
Salgskurser - Professionelt salg - Det fundamentale salgsarbejde
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Aarhus Dato: 4/12 - 6/12 3 dage DKK 13.750 Få pladser
Holte Dato: 23/1 - 25/1 3 dage DKK 13.750  
Aarhus Dato: 5/3 - 7/3 3 dage DKK 13.750  
Holte Dato: 23/4 - 25/4 3 dage DKK 13.750  

Målgruppe

Alle, som har til opgave at sælge via personlig kundekontakt. Kurset sigter mod alle former for salg: Ideer, varer og ydelser.

Dit udbytte

Du lærer at arbejde målrettet, systematisk og seriøst med dit salg. Du bliver i stand til at sætte dig ind i kundens måde at tænke på, og når frem til en stil, hvor du sælger kundefordele frem for at beskrive produkter.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en sælger, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Vil kunne løfte og fastholde sine salgsresultater til nye højder
  • Skaber optimale resultater ud fra de givne forudsætninger

Metode

Vi gennemgår salgssituationen systematisk - fra det øjeblik kunden kontaktes, til du afslutter salget. Gennem forskellige øvelser indøver du salgets teknikker. Kurset giver dig et grundigt kompendium og en række redskaber og hjælpemidler, som du kan bruge med det samme.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
3. dag kl. 09.00 - kl. 15.00

Kurset afholdes på Sjælland i Holte og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Den professionelle sælger
  • Nutidens og fremtidens krav til dig som sælger
  • Individuel sælgerstil – styrker og svagheder i dit salgsarbejde
  • Forstå din sælgerstil, så du kan bruge og udvikle den rigtigt


Skab resultater via relationer, og forstå kundernes krav

Egen motivation og holdninger
  • Tro på det, du gør og vil, så når du dit mål
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Se mulighederne – ikke begrænsningerne


Flyt mennesker og deres overbevisninger med din personlighed

Salgets systematik
  • Målsætning, forberedelse, plan og timing
  • Forstå processen og indholdet, og fokusér på målet
  • Det rigtige udgangspunkt er ofte det halve salgsarbejde


Få bedre resultater gennem systematisk salgsarbejde

Behovsafdækningen
  • Spørgeteknik – forstå din kunde, og styr samtalen
  • Lytteteknik – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Fra ”small talk” til salg – kom godt i gang med salgsdialogen


Et godt salg tager udgangspunkt i din kundes situation

Kundens købe- og handlemotiver
  • Forskellen på de rationelle og emotionelle motiver
  • Kundens valgkriterier i dit salg
  • Forstå kundens beslutningskriterier


Prisen er absolut ikke det eneste vigtige købsparameter

Effektiv argumentationsteknik
  • Fra teknisk produktbeskrivelse til salg af kundefordele
  • Visualisér løsningen for kunden – før, under og efter købet
  • Værdisalg – sælg, hvad kunden kan opnå, effekten af købet


Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises

Indvendingsbehandling
  • Årsager og bevæggrunde til kundens modstand
  • Fra nej til ja – sådan sikrer du et fortsat salgsforløb
  • Positiv omvendelse af kundens modstand


Ofte er en indvending reelt et spørgsmål og et skjult købssignal

Salgets afslutning
  • Lyt til købssignalerne, og forstå både de stærke og svage signaler
  • Få accept til næste skridt i salget
  • Læs din kunde, og tag din ordre, når den er der


Salget sikres af sælgeren – der er intet salg, før der er en aftale

Effektiv tidsudnyttelse
  • Udnyt dig selv og dine ressourcer optimalt – hver dag
  • Målrettet emnesøgning – dit næste salg, din næste kunde
  • Effektiv mødebooking – opnå større hit-rate på dine telefonkald


Brug din tid optimalt på de rigtige kunder

Menneskelige relationer
  • Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer
  • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af anderledes kundetyper


Forstå hvad der sker, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsarbejde

Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved