Jobbet som salgsleder indeholder mange muligheder og er blandt de vigtigste og mest udfordrende positioner i organisationen. Det er vigtigt, at salgslederen skaffer den viden, og de redskaber der skal til for at træffe de rigtige beslutninger. Det er afgørende at holde fokus på at optimere fundamentet for sælgeres performance og sikre dem optimale rammer, redskaber og færdigheder – både som individualister og som team. Med Profitable Sales Management vil den daglige salgsledelse blive i stand til at skabe et kompetent og motiveret team med klare, fælles målsætninger, så organisationens samlede resultater vil opleve et markant løft.
Salgsledere, der har deltaget på Sælgerchefen - eller har tilsvarende viden og erfaring med salgsledelse i teori og praksis. Typiske deltagere er salgschefer, salgsdirektører, distriktschefer og andre med ansvar for en salgsafdeling.
Dit udbytte
Som deltager på Profitable Sales Management vil du løfte din daglige salgsledelse til et højere taktisk niveau og få mulighed for at influere på din virksomheds strategi. Du vil blive i stand til at differentiere din ledelses- og autoritetsstil i forhold til dit salgsteam. Du vil kunne tænke fremtid og styre at din planer nås samtidig med, at du vil kunne manøvrere i forhold til dine omgivelsers påvirkning.
Virksomhedens udbytte
Virksomheden får en leder, der:
Har ny inspiration og motivation til at løse opgaven
Løfter organisationens salg gennem optimal udnyttelse af salgsstyrkens kompetencer
Skaber et stærkt fundament for udviklingen af salgsafdelingens kompetencer og resultater
Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?
Indhold
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Din lederstil og dine sælgere
Forstå dine sælgeres aktivitet og kvalitet
Tilpas din ledelsesstil efter den enkelte sælger
Målsætning og udviklingsplan
Forståelse for dine sælgere er fundamentet for din salgsledelse og vejen til din succes
Din salgsledelsesautoritet
Skab resultater gennem dine medarbejdere
Forstå din ledelsesautoritet i forhold til dit team
Bliv den karismatiske leder og inspirér dit salgsteam
Lær at flytte mennesker med din personlighed
Forretningsplanen
Salgets berettigelse og placering i organisationen
Markedet, budgettet og ressourcerne
Fra virksomhedsvision til afdelingsmission
Du skal vide, hvor du vil hen for at kunne skabe din position i organisationen
Motivation og delegering
Motivation af sælgere i dagligdagen
Delegeringsprocessen og faldgruber
Motivér dine sælgere gennem delegering.
Motivation er en nødvendighed for at nå aftalte mål
Regnskabsforståelse
Salget i det klassiske regnskab
Indsatstyring med udgangspunkt i nøgletal
Finansiel ledelse – lær dine sælgere om regnskab
Viden er magt og indsigt skaber overskud
Markedsanalyse
Kundesegmentering – brug dine ressourcer optimalt
Markedsanalyse og potentialevurdering
Konkurrentanalysen – hvem slår vi på hvad
Viden giver os mulighed for at træffe de rigtige beslutninger og vejlede vores organisation korrekt
Viljeledelse
Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
Visualisér dit mål – Positiv Salgs Indstilling PSI
Introduktion til mindfulness.
Vi skal skabe troen og fjerne undskyldningerne
Fremtidens salg
Kundernes krav til dine sælgere
Alternative salgsmetoder
Brugen af sociale medier – linkedIn, facebook mfl.
Vi skal følge med udvikling og forstå vores kunders ændrede adfærd
Organisationsrelationer
Sælg din mission
Skab respekt om din funktion
Analysér dine relationer til interne interessenter
Motivér organisationens øvrige funktioner til at deltage aktivt i salget
Din rolle som team builder
Dit teams styrker og svagheder
Udvikling gennem vidensdeling
Skab sammenhold gennem egne events
Et godt salgsteam kan meget mere end en gruppe gode sælgere
Organisationsudvikling
Målsamtaler og udviklingssamtaler
Trænings- og udviklingsplaner
Den næste sælger - rekruttering
Forstå udviklingen, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsteam
Din personlige handlingsplan
Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem
Form
Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:
1. dag kl. 09:00 - kl. 16:30 2. dag kl. 09:00 - kl. 16:30 3. dag kl. 09:00 - kl. 15:00
Alle priser er ekskl. moms.
Metode
Inspirerende indlæg kombineret med instruktørens egne praktiske erfaringer som salgsleder fra instruktøren, erfaringsudveksling mellem deltagerne, gruppearbejde og individuelle opgaver med udgangspunkt i gennemgået teori og cases. Under kurset vil der blive kørt en simulering, hvor deltagerne i konkurrence vil få mulighed for at teste deres teoriforståelse.
Praktisk info
Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.
Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01
Denne uddannelse kunne også være for dig
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.