Profitable Sales Management

- Salgsledelse

Jobbet som salgsleder indeholder mange muligheder og er blandt de vigtigste og mest udfordrende positioner i organisationen. Det er vigtigt, at salgslederen skaffer den viden, og de redskaber der skal til for at træffe de rigtige beslutninger. Det er afgørende at holde fokus på at optimere fundamentet for sælgeres performance og sikre dem optimale rammer, redskaber og færdigheder – både som individualister og som team. Med Profitable Sales Management vil den daglige salgsledelse blive i stand til at skabe et kompetent og motiveret team med klare, fælles målsætninger, så organisationens samlede resultater vil opleve et markant løft.
Ledelseskurser - Profitable Sales Management - Salgsledelse
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Værløse Dato: 11/4 - 13/4 3 dage DKK 14.950  
Aarhus Dato: 12/11 - 14/11 3 dage DKK 14.950  

Målgruppe

Salgsledere, der har deltaget på Sælgerchefen - eller har tilsvarende viden og erfaring med salgsledelse i teori og praksis. Typiske deltagere er salgschefer, salgsdirektører, distriktschefer og andre med ansvar for en salgsafdeling.

Dit udbytte

Som deltager på Profitable Sales Management vil du løfte din daglige salgsledelse til et højere taktisk niveau og få mulighed for at influere på din virksomheds strategi. Du vil blive i stand til at differentiere din ledelses- og autoritetsstil i forhold til dit salgsteam. Du vil kunne tænke fremtid og styre at din planer nås samtidig med, at du vil kunne manøvrere i forhold til dine omgivelsers påvirkning.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en leder, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse opgaven
  • Løfter organisationens salg gennem optimal udnyttelse af salgsstyrkens kompetencer
  • Skaber et stærkt fundament for udviklingen af salgsafdelingens kompetencer og resultater

Metode

Inspirerende indlæg kombineret med instruktørens egne praktiske erfaringer som salgsleder fra instruktøren, erfaringsudveksling mellem deltagerne, gruppearbejde og individuelle opgaver med udgangspunkt i gennemgået teori og cases. Under kurset vil der blive kørt en simulering, hvor deltagerne i konkurrence vil få mulighed for at teste deres teoriforståelse.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
3. dag kl. 09.00 - kl. 15.00

Kurset afholdes på Sjælland i Holte og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Din lederstil og dine sælgere
  • Forstå dine sælgeres aktivitet og kvalitet
  • Tilpas din ledelsesstil efter den enkelte sælger
  • Målsætning og udviklingsplan


Forståelse for dine sælgere er fundamentet for din salgsledelse og vejen til din succes

Din salgsledelsesautoritet
  • Skab resultater gennem dine medarbejdere
  • Forstå din ledelsesautoritet i forhold til dit team
  • Bliv den karismatiske leder og inspirér dit salgsteam


Lær at flytte mennesker med din personlighed

Forretningsplanen
  • Salgets berettigelse og placering i organisationen
  • Markedet, budgettet og ressourcerne
  • Fra virksomhedsvision til afdelingsmission


Du skal vide, hvor du vil hen for at kunne skabe din position i organisationen

Motivation og delegering
  • Motivation af sælgere i dagligdagen
  • Delegeringsprocessen og faldgruber
  • Motivér dine sælgere gennem delegering.


Motivation er en nødvendighed for at nå aftalte mål

Regnskabsforståelse
  • Salget i det klassiske regnskab
  • Indsatstyring med udgangspunkt i nøgletal
  • Finansiel ledelse – lær dine sælgere om regnskab


Viden er magt og indsigt skaber overskud

Markedsanalyse
  • Kundesegmentering – brug dine ressourcer optimalt
  • Markedsanalyse og potentialevurdering
  • Konkurrentanalysen – hvem slår vi på hvad


Viden giver os mulighed for at træffe de rigtige beslutninger og vejlede vores organisation korrekt

Viljeledelse
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Visualisér dit mål – Positiv Salgs Indstilling PSI
  • Introduktion til mindfulness.


Vi skal skabe troen og fjerne undskyldningerne

Fremtidens salg
  • Kundernes krav til dine sælgere
  • Alternative salgsmetoder
  • Brugen af sociale medier – linkedIn, facebook mfl.


Vi skal følge med udvikling og forstå vores kunders ændrede adfærd

Organisationsrelationer
  • Sælg din mission
  • Skab respekt om din funktion
  • Analysér dine relationer til interne interessenter


Motivér organisationens øvrige funktioner til at deltage aktivt i salget

Din rolle som team builder
  • Dit teams styrker og svagheder
  • Udvikling gennem vidensdeling
  • Skab sammenhold gennem egne events


Et godt salgsteam kan meget mere end en gruppe gode sælgere

Organisationsudvikling
  • Målsamtaler og udviklingssamtaler
  • Trænings- og udviklingsplaner
  • Den næste sælger - rekruttering


Forstå udviklingen, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsteam

Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved