Sales for non-sales People

- Salgsbevidsthed i hele virksomheden

Det gode salg og gensalg udspringer af kundens samlede oplevelse af virksomheden, dens produkter og serviceniveau. Det betyder, at alle ansatte tæller, når det kommer til salg. Mange medarbejdere er dog ikke bevidste om, at de både direkte og indirekte er involverede i salget til kunden. Med den rette forståelse for salget og udviklingen af salgskompetencer kan alle medarbejdere blive i stand til at biddrage til stærkere kunderelationer. Det betyder, at virksomheden med relativt få midler kan aktivere sit fulde potentiale hos alle medarbejderne. Det kan få stor betydning for virksomhedens samlede salg og succes.

Afholdelsesdatoer

København november

Du vil efter din bestilling blive kontaktet, så vi sammen kan aftale en afholdelsesdato.

½ dag DKK 7.000  
København december

Du vil efter din bestilling blive kontaktet, så vi sammen kan aftale en afholdelsesdato.

½ dag DKK 7.000  

Målgruppe

Kurset er for alle ikke-sælgere i virksomheden, der har kontakt til kunderne.

Udbytte

Alle medarbejdere med kundekontakt skaber oplevelsen og det samlede indtryk, som kunden får af din virksomhed. Som deltager på Sales for non-sales people får du den viden, adfærd og færdigheder, som du behøver for at yde en positiv indvirkning på virksomhedens samlede salg og indtjening. Du bliver bevidst om den afgørende rolle, som du spiller i kundens samlede oplevelse.

Indholdseksempler

Kurset vil altid blive skræddersyet til din virksomhed og de udfordringer, I står overfor, men herunder kan du se eksempler på, hvad kurset bl.a. kan indebære.

Servicebegrebet


  • Definition og dagligdag – i teori og praksis
  • Din rolle som ambassadør for din virksomhed
  • Kundens forventninger til god service og et godt salg

Skab gode salg gennem god service – og vice versa


Egen motivation og holdninger


  • Tro på det, du gør og vil, så når du dit mål
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Se mulighederne – ikke begrænsningerne

Flyt mennesker og deres overbevisninger med din personlighed


Effektiv kommunikation


  • Klarlæg kundens behov – stil åbne spørgsmål, og styr samtalen
  • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Tilpas dine produkter og ydelser til kundens behov

Dit kundefokus er afgørende for en stærkere relation og et øget salg


Loyalitet og afsætningsmuligheder


  • Timing – fokusér og agér, når muligheden opstår
  • Sådan skaber du basis for stærkere kunderelationer
  • Fra service til salg i naturlig samtaleform

Mersalg tager udgangspunkt i din kundes situation og loyalitet

Informationsformidler


  • Du er nøgleperson for at skabe mersalg og loyalitet
  • Giv din kundeviden og information videre
  • Hvem skal vide hvad? – og hvornår?

Du har ofte den nyeste og mest detaljerede viden om kunden


Håndtering af modstand


  • Indvendingerne og de gode modargumenter
  • Serviceminded reklamationsbehandling
  • Fra reklamation til mersalg – se og bearbejd muligheden

Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises


Menneskelige relationer

  • Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer – læg ”et frø i jorden”
  • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Effektiv og positiv håndtering af vanskelige kunder

Forstå udviklingen, og undgå at blive demotiveret


Din personlige handlingsplan

  • Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved