Salg fra butik

- Det serviceorienterede salg

Den daglige kundekontakt og salget i butikken er i disse år udfordret af internettets og nethandlens indtog. Kunderne er mere selektive og bevidste om deres valgmuligheder, og de bliver påvirket kraftigt af diverse online medier. Derfor skal hver kundekontakt udnyttes optimalt for at påvirke kunden positivt mod salg og mersalg. Ved at udvikle salgskompetencer og øge kundeoplevelsen i butikken, kan sælgeren imidlertid skabe væsentlige og stærke kunderelationer, der slår den oplevelse som kunderne får på internettet. Med et servicemindet og erfarent salg fra butik, kan man dermed øge butikkens brand og omsætning væsentligt.

Målgruppe

Dette kursus er for alle der har til opgave at sælge via personlig kundekontakt i detailhandelen, butiksassistenter, ekstrahjælp og butikschefer.

Udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Vil kunne afdække og udvikle kundens behov og dermed øge salget
  • Sikrer den gode oplevelse, så kunderne kommer igen

Indholdseksempler

Kurset vil altid blive skræddersyet til din virksomhed og de udfordringer, I står overfor, men herunder kan du se eksempler på, hvad kurset bl.a. kan indebære.

Servicebegrebet

Definition og dagligdag i butikken
Kundens forventninger til god service
Fra service til salg – og mersalg

Et godt salg kræver god service – og vice versa

Egen motivation og holdninger

Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
Med en positiv indstilling opnår du mere ved hver kundekontakt

Din personlige fremtræden og attitude er yderst vigtige elementer

Salgskonceptet – loopet i detailsalg

Velkomst, behovsudvikling, præsentation, afslut salget
Sælg op – mersalg med fuld kundetilfredshed
Effektiv og overbevisende præsentation af varen

Se mulighederne, skab oplevelsen og nå dine mål

Effektiv kommunikation

Målrettet spørgeteknik – stil de rigtige spørgsmål
Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
Tilpas dit salg til det aktuelle behov

Dit kundefokus er afgørende for dit salgsarbejde

Håndtering af modstand

Indvendingerne – fra ”nej” til ”ja” med positiv effekt
Effektiv og servicemindet håndtering af reklamationer
Det sure opstød – fra negativ til positiv dialog

Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises

Menneskelige relationer

Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer
Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af forskellige kundetyper

Forstå udviklingen, og undgå demotivation i dit salgsarbejde

Din personlige handlingsplan

Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved