Salg fra butik

- Det serviceorienterede salg

Den daglige kundekontakt og salget i butikken er i disse år udfordret af internettets og nethandlens indtog. Kunderne er mere selektive og bevidste om deres valgmuligheder, og de bliver påvirket kraftigt af diverse online medier. Derfor skal hver kundekontakt udnyttes optimalt for at påvirke kunden positivt mod salg og mersalg. Ved at udvikle salgskompetencer og øge kundeoplevelsen i butikken, kan sælgeren imidlertid skabe væsentlige og stærke kunderelationer, der slår den oplevelse som kunderne får på internettet. Med et servicemindet og erfarent salg fra butik, kan man dermed øge butikkens brand og omsætning væsentligt.

Afholdelsesdatoer

København oktober

Du vil efter din bestilling blive kontaktet, så vi sammen kan aftale en afholdelsesdato.

½ dag DKK 7.000  
København november ½ dag DKK 7.000  

Målgruppe

Dette kursus er for alle der har til opgave at sælge via personlig kundekontakt i detailhandelen, butiksassistenter, ekstrahjælp og butikschefer.

Udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Vil kunne afdække og udvikle kundens behov og dermed øge salget
  • Sikrer den gode oplevelse, så kunderne kommer igen

Indholdseksempler

Kurset vil altid blive skræddersyet til din virksomhed og de udfordringer, I står overfor, men herunder kan du se eksempler på, hvad kurset bl.a. kan indebære.

Servicebegrebet


  • Definition og dagligdag i butikken
  • Kundens forventninger til god service
  • Fra service til salg – og mersalg

  • Et godt salg kræver god service – og vice versa

    Egen motivation og holdninger


    • Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
    • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
    • Med en positiv indstilling opnår du mere ved hver kundekontakt

    • Din personlige fremtræden og attitude er yderst vigtige elementer

      Salgskonceptet – loopet i detailsalg


      • Velkomst, behovsudvikling, præsentation, afslut salget
      • Sælg op – mersalg med fuld kundetilfredshed
      • Effektiv og overbevisende præsentation af varen

      • Se mulighederne, skab oplevelsen og nå dine mål

Effektiv kommunikation


  • Målrettet spørgeteknik – stil de rigtige spørgsmål
  • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Tilpas dit salg til det aktuelle behov

  • Dit kundefokus er afgørende for dit salgsarbejde

    Håndtering af modstand


    • Indvendingerne – fra ”nej” til ”ja” med positiv effekt
    • Effektiv og servicemindet håndtering af reklamationer
    • Det sure opstød – fra negativ til positiv dialog

    • Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises

      Menneskelige relationer


      • Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer
      • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
      • Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af forskellige kundetyper

      • Forstå udviklingen, og undgå demotivation i dit salgsarbejde

        Din personlige handlingsplan


        Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved