Salg fra butik

- Det serviceorienterede salg

Den daglige kundekontakt og salget i butikken er i disse år udfordret af internettets og nethandlens indtog. Kunderne er mere selektive og bevidste om deres valgmuligheder, og de bliver påvirket kraftigt af diverse online medier. Derfor skal hver kundekontakt udnyttes optimalt for at påvirke kunden positivt mod salg og mersalg. Ved at udvikle salgskompetencer og øge kundeoplevelsen i butikken, kan sælgeren imidlertid skabe væsentlige og stærke kunderelationer, der slår den oplevelse som kunderne får på internettet. Med et servicemindet og erfarent salg fra butik, kan man dermed øge butikkens brand og omsætning væsentligt.
Salgskurser - Salg fra butik - Det serviceorienterede salg
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Værløse Dato: 11/4-2019 1 dag DKK 4.750  

Målgruppe

Alle der har til opgave at sælge via personlig kundekontakt i detailhandelen, butiksassistenter, ekstrahjælp og butikschefer.

Dit udbytte

Som deltager på Salg fra butik vil du opleve, at dit energiniveau og din motivation vil stige i takt med at din indsigt i professionelt butikssalg bliver større, og dit overblik over dine muligheder for at forbedre dine præstationer, vokser. Derudover vil du i takt med at du forbedrer dine resultater, få overskud til at udfordre dig selv og dine kollegaer, og bruge din viden fra kurset til at gennemføre salgstræning i hverdagen, hvilket gør dig/jer endnu bedre til bl.a.:

At tage imod kunderne, så du opnår det bedste udgangspunkt for salget.
At afdække hhv. udvikle kundens behov.
At præsentere kundens valgmuligheder på en begejstret og engageret facon.
At behandle kundens indvendinger seriøst og professionelt.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Vil kunne afdække og udvikle kundens behov og dermed øge salget
  • Sikrer den gode oplevelse, så kunderne kommer igen

Metode

Kurset er bygget op omkring aktivt involverende træning i den salgs- og servicemodel, som TACK anvender til salgsoptimering i detailhandlen. Kurset er lektionsinddelt og hver lektion vil indeholde en kort teoretisk gennemgang efterfulgt af praktiske øvelser, eksempelvis rollespil. Træneren korrigerer indtil teorien er omsat til fornyet adfærd, som således med lethed kan tages med over i dagligdaen. Instruktøren vil bruge eksempler fra det virkelige liv, og derudover trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 1 dag. Der undervises på følgende tidspunkt:

1. dag: kl. 09:00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Servicebegrebet
  • Definition og dagligdag i butikken
  • Kundens forventninger til god service
  • Fra service til salg – og mersalg


Et godt salg kræver god service – og vice versa

Egen motivation og holdninger
  • Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Med en positiv indstilling opnår du mere ved hver kundekontakt


Din personlige fremtræden og attitude er yderst vigtige elementer

Salgskonceptet – loopet i detailsalg
  • Velkomst, behovsudvikling, præsentation, afslut salget
  • Sælg op – mersalg med fuld kundetilfredshed
  • Effektiv og overbevisende præsentation af varen


Se mulighederne, skab oplevelsen og nå dine mål

Effektiv kommunikation
  • Målrettet spørgeteknik – stil de rigtige spørgsmål
  • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Tilpas dit salg til det aktuelle behov


Dit kundefokus er afgørende for dit salgsarbejde

Håndtering af modstand
  • Indvendingerne – fra ”nej” til ”ja” med positiv effekt
  • Effektiv og servicemindet håndtering af reklamationer
  • Det sure opstød – fra negativ til positiv dialog


Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises

Menneskelige relationer
  • Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer
  • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af forskellige kundetyper


Forstå udviklingen, og undgå demotivation i dit salgsarbejde

Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved