Salg pr. tlf. - inbound

- Få mere ud af hver kundekontakt

Den daglige telefoniske kontakt til kunderne skal give dem en optimal serviceoplevelse og er ofte en god mulighed for at skabe et salg eller et mersalg. Opgaven er at påvirke kunden rigtigt, så virksomheden sikrer at kunden får en god oplevelse hver gang. Det gøres blandt andet ved en grundig behovsafdækning, så man kan hjælpe kunden i den rigtige retning og til det rigtige køb. På den måde vil kunden opleve mersalget som en god service. Med udviklingen af medarbejderens kompetencer inden for salg pr. telefon, vil virksomheden blive i stand til at skabe stærkere kunderelationer og øge salget. Det vil hurtigt få stor betydning for virksomhedens succes.
Kurser - Back Office & Telefon - Salg pr. tlf. - inbound - Få mere ud af hver kundekontakt
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Holte Dato: 27/11 - 28/11 2 dage DKK 9.250  
København Dato: 7/2 - 8/2 2 dage DKK 9.250  
Aarhus Dato: 7/5 - 8/5 2 dage DKK 9.250  

Målgruppe

Alle, der dagligt benytter telefonen som salgsværktøj i forbindelse med indgående samtaler - typisk i forbindelse med ordreekspedition. Deltagere er eksempelvis ordremodtagere, ekspeditionsmedarbejdere, servicemedarbejdere, telefonsælgere og salgsassistenter.

Dit udbytte

Som deltager på Salg pr. telefon – inbound, bliver du i stand til at udnytte den telefoniske kontakt med kunden til at skabe mersalg. Kurset lærer dig, hvordan du ekspederer indgående samtaler fra den serviceorienterede dialog til fokus på mersalg, så kunden får en positiv oplevelse og lyst til at ringe igen

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Vil kunne løfte serviceniveauet og skabe mersalg
  • Sikrer et øget salg og styrker kunderelationerne.

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og praktiske øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i København og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Andre fandt også dette kursus interessant: Outbund telefonsalg.

Indhold

Servicebegrebet
  • Definition og dagligdag – i teori og praksis
  • Kundens forventninger til god service
  • Fra service til salg – den positive overgang


Skab det gode salg gennem god service – og vice versa

Egen motivation og holdninger
  • Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Med en positiv indstilling opnår du mere ved hver kundekontakt


Din personlige fremtræden og attitude er yderst vigtige elementer


Effektiv kommunikation
  • Målrettet spørgeteknik – behovsafdækning og styring af samtalen
  • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Tilpas din serviceydelse og salg til det aktuelle behov


Dit kundefokus er afgørende for et øget salg

Telefonteknik og korrekt telefonbetjening
  • Telefonen som arbejdsredskab – brug den rigtigt
  • Reglerne for god telefonkontakt – dit udgangspunkt
  • Sprog og stemmeføring – personligt engagement skaber resultater


Lær at håndtere telefonen og dialogen selvsikkert

Sælgende argumenter
  • Kundens købemotiver – de rationelle vs. Emotionelle årsager
  • Fra teknisk produktbeskrivelse til fordelsbeskrivelse med ”du-appel”
  • Den overbevisende præsentation – visualisér dit budskab i telefonen


Vær klar over, hvad du sælger, og hvad udbyttet er for kunden

Menneskelige relationer
  • Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer – læg ”et frø i jorden”
  • Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af anderledes kundetyper


Forstå udviklingen, og undgå demotivation i dit salgsarbejde

Salgsdialogen fra start til slut
  • Kom godt fra start – systematikken i samtalen
  • Hold fokus på målet – det du vil opnå med telefonsamtalen
  • Afslutningsteknikker – sådan lukkes salget effektivt.


Du skal have overblik og tage styring for at nå målet

Håndtering af modstand
  • Indvendinger – fra ”nej” til ”ja”
  • Reklamationer – effektiv håndtering med muligt afsluttende mersalg
  • Det sure opstød – fra negativ til positiv dialog


Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises

Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved