TACK Salgscoachuddannelse

- Kunsten at coache i salg

Salgscoaching drejer sig om at opnå resultater igennem og sammen med andre. En god salgscoach bør derfor være i stand til at anvende sin indsigt i salgsprocessen, og også forstå, hvordan han/hun udnytter sit eget såvel som sælgernes fulde potentiale. Det drejer sig om at vise vejen for sælgerteamet og at forstå, hvornår de skal støttes, og hvornår de skal have plads til at udfolde deres eget potentiale. Den rette vej findes gennem evnen til at mestre salgets faser og navigere mellem disciplinerne træning, mentoring, sparring og coaching. Med de rette redskaber og den rette viden er målet at udvikle egne salgs- og lederegenskaber og herigennem blive i stand til at coache sælgerteamet, så de også vil opleve et markant løft af deres kompetencer.
Salgskurser og ledelseskurser - TACK Salgscoachuddannelse - Kunsten at coache i salg
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Holte Dato: 22/1 - 23/1

Modul 1: 22.-23/1 2018 i Holte
Modul 2: 22.-23/2 2018 i Holte
Modul 3: 18.-19/4 2018 i Værløse

3 x 2 dage DKK 29.750  
København Dato: 19/9 - 20/9

Modul 1: 19.+20. september 2018
Modul 2: 22.+23. oktober 2018
Modul 3: 10.+11. december 2018

3 x 2 dage DKK 29.750  

Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med salg og enten har et formelt lederansvar eller har en støttende rolle i forhold til sælgernes udvikling. Ønsker du at udvikle dine personlige salgs- og lederkompetencer og herigennem blive i stand til at præge udviklingen af virksomhedens øvrige sælgere, så er dette kursus for dig.

Dit udbytte

Formålet med TACK Salgs Coach uddannelse er at uddanne coaches i salg på højt niveau. Deltagerne vil efter forløbet være kompetente salgscoaches og kunne løfte kollegaer, medarbejdere og andre i deres salg. Derudover vil det gøre den enkelte i stand til at flytte resultatet af eget salg væsentligt. Forløbet er ligeledes en effektiv klargøring til deltagelse i TACK Coach Akademi og dermed en mulig senere ICF Certificering som coach.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der:

  • Er i stand til at optimere den enkelte sælgers færdigheder
  • Har fokus på fastholdelse og udvikling af sælgerne
  • Skaber øget salg gennem målrettet coaching af sine medarbejdere

Metode

Coaching er en færdighed der kun kan læres gennem praktisk erfaring, hvorfor der på modulerne veksles mellem forelæsninger, øvelser samt efterfølgende dialog om erfaringer og oplevelser med at coache hinanden. Mellem de enkelte moduler skal deltagerne løse mindre coachopgaver, og deltagerne vil indbyrdes fungere som sparringspartner og coaches for hinanden.
Uddannelsen er opdelt i 3 moduler á 2 dages varighed.
Uddannelsen afsluttes med en eksamen og en efterfølgende personlig tilbagemelding fra instruktørerne. Endvidere får alle, der gennemfører forløbet, retten til at kalde sig TACK Salgs Coach.

Form

Datoer:
Modul 1: 20. - 21. sep. 2017
Modul 2: 23. - 24. okt. 2017
Modul 3: 11. - 12. dec. 2017

Kurset afholdes som eksternatkursus i København fordelt over 3 moduler á 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

Modul 1, 2 & 3:
1. dag kl. 09.00 – kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 – kl. 16.30

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Din rolle som salgscoach
  • Mentoring
  • Instruktion
  • Sparring
  • Træning
  • Salgscoaching


Forstå, hvornår du skal indtage hvilken rolle

Salgscoach-modellen
  • De seks faser i salgscoaching
  • Sådan udvikler du dine sælgere
  • Motiverende og realistisk målsætning
  • Fastholdelse og opfølgning i hverdagen
  • Den tillidsskabende dialog


Værktøjer, som kan implementeres direkte i din dagligdag

Adfærdsforståelse
  • Forstå din og dine sælgeres adfærdsprofiler
  • Find det uudnyttede potentiale i dine sælgere
  • Sådan coaches de forskellige arketyper


Lær at bruge adfærdsforståelse i din salgscoaching

Overbevisninger
  • Hæmmende overbevisninger
  • Lær at tackle sælgerens egne begrænsninger
  • Støttende overbevisninger og nye mål


Udskift de hæmmende overbevisninger med en positiv og konstruktiv tilgang til hverdagens udfordringer

Gruppecoaching
  • Goal-grid (et måtsætningsværktøj) og målrettede fællesindsatser
  • Den gode facilitering og den effektfulde gruppecoaching
  • Sådan skabes medansvar, ændret adfærd og motivation i teamet


Sådan coacher og udvikler du på afdelingsmøder m.m.

Din udvikling som salgscoach
  • Din udvikling og personlige mål
  • Feedback og udviklingskultur i organisationen
  • Inspirér og styrk dine medarbejdere gennem din egen udvikling


Forstå din rolle som salgscoach, og få mennesker til at lykkes

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved