Hent vores kursuskalender

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Kurser i telefonsalg

Få mere ud af hver kundekontakt

Telefonen er et vigtigt redskab for mange virksomheder, og det er afgørende at mestre den telefoniske kontakt for at skabe resultater og få det optimale ud af mulighederne. På et kursus i telefonsalg hos TACK vil du få konkrete redskaber til at skabe resultater i din telefoniske dialog med kunderne. Træningen tager udgangspunkt i både inbound/indgående og outbound/udgående opkald og sikrer, at du får værktøjer og metoder til at mestre begge discipliner.

Kursus i telefonsalg

Er I en gruppe af medarbejdere, som har brug for redskaber til at styrke jeres evne til at genere salg over telefonen, har I mulighed for at få skræddersyet et kursus i telefonsalg hos TACK.

Målgruppe

Et kursus i telefonsalg er for alle der benytter telefonen som salgsværktøj i forbindelse med indgående og/eller udgående samtaler. Kurset sigter mod alle former for salg og typiske deltagere er sælgere/telefonsælgere, salgsassistenter, salgssekretærer, ordremodtagere, ekspeditionsmedarbejdere og servicemedarbejdere.

Udbytte af et kursus i telefonsalg

Som deltager på TACKs kursus i telefonsalg lærer du at udnytte den telefoniske kontakt til at optimere dit salg. Du kan bl.a. få redskaber til at komme igennem med dit budskab og fastholde kundens opmærksom samt identificere behov som kan lede til salg eller mersalg.

Eksempler på indhold

Med et skræddersyet kursus i telefonsalg vil kursets indhold altid blive tilpasset jeres behov og situation, men herunder kan du se eksempler på, hvad et kursus i telefonsalg kunne indeholde.

Salgsholdninger der skaber resultater

  • Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Med en positiv indstilling opnår du mere i hver kundekontakt

Din personlige ’fremtræden’ og attitude er yderst vigtige elementer

 

Salgsdialogen fra start til slut

  • Kom godt fra start – systematikken i samtalen
  • Hold fokus på målet – det du vil opnå med telefonsamtalen
  • Forberedelse – de oplagte salgsmuligheder

Bevar overblikket, og tag styringen for at nå målet

 

Telefonteknik og korrekt telefonbetjening

  • Telefonen som arbejdsredskab – brug den rigtigt
  • Reglerne for god telefonkontakt – dit udgangspunkt
  • Sprog og stemmeføring – personligt engagement skaber resultater

Håndtér telefonen og dialogen selvsikkert

 

Effektiv kommunikation

  • Målrettet spørgeteknik – behovsafdækning og styring af samtalen
  • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
  • Skab grundlaget for et optimalt salg.

Dit kundefokus er afgørende for et godt salg

Sælgende argumenter

  • Kundens købemotiver – de rationelle vs. emotionelle årsager
  • Fra teknisk produktbeskrivelse til fordelsbeskrivelse med ”du-appel”
  • Den overbevisende præsentation – visualisér dit budskab i telefonen

Kend dit produkt og din service og kundens udbytte af det

Indvendingsbehandling

  • Årsager og bevæggrunde til kundens modstand
  • Fra ’nej’ til ’ja’ – sådan sikrer du en fortsat købsinteresse
  • Positiv omvendelse af kundens modstand.

Indvendinger – ofte et reelt spørgsmål og et skjult købssignal

Åbnings- og afslutningsteknikker

  • Kom godt fra start – effektiv åbning af salgsdialogen
  • Få delaccepter undervejs og endelig accept på dit salg
  • Læs din kunde, og tag din ordre, når den er der.

Salget sikres af sælgeren – der er intet salg, før der er en aftale

Artikler med inspiration til kundeservice

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.