Digital Markedsføring

- Udbyg dit fundament for at øge virksomhedens konkurrenceevne

Grundlaget for virksomhedernes markedsføring ændrer sig hurtigere og hurtigere. Nye måder at nå kunderne dukker hele tiden op. I dag er over 80% af danske virksomheder aktive på nettet, ligesom over 80% af forbrugerene handler på nettet. Digital Markedsføring er et stadigt mere væsentligt element i salgsprocessen. Det har gjort det mere komplekst at skabe sammenhængende forbruger oplevelser på tværs af traditionelt salg og online salg. Derfor er det væsentligt, at virksomheder evner at anvende de mulighederne, som online universer giver for at optimere virksomhedens konkurrenceevne og indtjening.
Marketingkurser - Digital Markedsføring -  Udbyg dit fundament for at øge virksomhedens konkurrenceevne
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Aarhus Dato: 11/4 - 12/4 2 dage DKK 11.950  
Værløse Dato: 17/6 - 18/6 2 dage DKK 11.950  
Aarhus Dato: 28/10 - 29/10 2 dage DKK 11.950  

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle, som arbejder med salg, marketing, service og kunderelationer, og som ikke har en teoretisk uddannelse i marketing, men som ønsker at blive klogere på digital markedsføring. En grundforståelse for marketing er en fordel, men ikke en nødvendighed.

Dit udbytte

Som deltager på kurset Digital Markedsføring vil du:

  • Få viden om de grundlæggende begreber og modeller indenfor Digital markedsføring
  • Indsigt i såvel teoretisk, som praktisk viden (Case baseret) om Digital Markedsføring
  • Forstå at bruge digitale markedsføringsbegreber, - modeller, metoder og – værktøjer til både at implementere samt måle effekten af digitale aktiviteter
  • Indsigt i brugen af online medier i kombination med analoge medier, herunder multichannel og omnichannel markedsføring
  • Forbedre virksomhedens placering i søgeresultater
  • Analysere effekter af digitale indsatser og justere indsatserne
  • Kunne arbejde selvstændigt med digital markedsføring, og bidrage i team sammenhænge

Virksomhedens udbytte

Din virksomhed vil få en medarbejder, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse sine opgaver bedre
  • Kan se, hvorledes nye muligheder indenfor digital markedsføring kan omsættes til konkrete handlinger, som skaber resultater
  • Har en grundlæggende forståelse og indsigt i, hvordan man bruger digitale muligheder i samspil med analoge muligheder


Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med dybe praktiske erfaringer og cases. Teorien følges op med forskellige typer af øvelser, der sikrer indlæring og omstilling til den enkeltes dagligdag. Du vil med andre ord kunne anvende din nye viden, så snart du vender tilbage til din arbejdsplads. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Form

Kurset afholdes over to dage, hvor der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag: kl. 9.00 til 16.30
2. dag: kl. 9.00 til 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i Værløse og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Digital Strategi
  • Situationsanalyse, hvor er virksomheden i dag, og hvor er konkurrenterne?
  • Kortlægning af digitale KPIer – SMART mål
  • Markedsanalyse
  • Målgruppe analyser
  • Den digitale roadmap
  • Eksekvering


Content Marketing
  • Værdien af det rigtige indhold, den rigtige storyline
  • Sammenhængen til overordnet marketing strategi
  • Hvordan skabes engagement og værdi med indhold
  • Guideline for skabelse af optimalt content
  • Eksekvering og opfølgning på Content kampagner


Søgemaskineoptimering (SEO)
  • On-page SEO: Tekster, billeder, video, intern linkstruktur, sitestruktur, mobiltilpasning. SEO vs SEM
  • Find de rigtige søgeord
  • Styr de negative søgeord
  • Sikr en høj CTR
  • Optimering af PPC


Webanalyse
  • Grundlæggende forståelse for Google Analytics og Adwords
  • Analyse af dit site, hvor kan det svare sig at optimere?
  • Effekten af trafikkilder, inklusive betalte annoncer
  • Opsætning af mål, fjerne effekt af egen trafik
  • Implementering af sporingskoder
  • Clickmaps
  • Brugeranalyser


Sociale Medier
  • Indsigt i sociale kommunikations platforme
  • Opbygning af communities
  • Skabelse af brugerinvolverende aktiviteter
  • Salg via sociale medier tilpasset mediernes konventioner og algoritmer
  • Sociale mediers plads i marketing strategien


E-mail Marketing
  • Hvilke parametre skal anvende i e-mail markedsføring
  • Hvordan samles e-mail adresser, does´and donts´
  • Lead generering
  • Hvilke KPI skal moniteres
  • Test af mails


Evaluering
  • Return on SoMe marketing – er det pengene værd
  • Salgsrespons – skaber indsatsen tilstrækkeligt med salg


Din personlige handlingsplan
  • Sæt mål for din udvikling og find tid til at indfri dem

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved