Konklusion
Der er meget af lære fra andres eksempler, og på et praktisk niveau er der mange værdifulde indsigter, der kan frasorteres og implementeret i på arbejdspladser globalt for at forbedre implementering af læring. Generelt er der en positiv indstilling i virksomhederne til læringstransfer. Dog er der store muligheder at spore for virksomhederne, hvis de i højere grad har fokus på at skabe overensstemmelse mellem almindelig praksis og de strategiske visioner for implementering af læring.
Der er en universel ansvarlighed for at sikre at implementering af læring finder sted. Dog ligger det primære ansvar hos HR-afdelingerne og udviklingspersonalet, som har til ansvar at forme og fremme læring samt at understøtte mellemledere med passende udviklingsaktiviteter. – Sidstnævnte følges op af mellemlederne selv, som har ansvar for, at nye redskaber implementeres og at teammedlemmerne holder fokus.
Mellemlederne er sjældent specialister indenfor implementering af læring, og hvis de er, vil de sjældent have tiden til at udvikle processer og redskaber til dette. Det er derfor kun gennem en tværfunktionel tilgang at virksomheder med succes vil kunne implementere ny viden og vedligeholdet afkastet af effektiv implementering.
Verdenen, teorierne og praksis omkring læring og udvikling er i konstant forandring og ændrer sig lige så hurtigt som behovene fra de mennesker, vi møder i organisationerne. Derfor er vi altid åbne for en dialog med dig omkring, hvordan teorien omkring og erfaringerne bag Making Learning Stick-undersøgelsen kan være relevant for din virksomhed, og hvordan den kan hjælpe jer til at sikre en langsigtet gevinst.