TACK lancerer ny visuel identitet

TACK International - Det Næste Kapitel

Det glæder os at kunne løfte sløret for vores nye visuelle identitet! Dette nye look går hånd-i-hånd med næste kapitel i vores historie – en historie, vi er stolte over at have mulighed for at fortælle.
Det er en spændende tid for os i TACK International, og vi ser frem imod den næste fase, nu som del af den store og velrenommerede personale- og HR-services-virksomhed, Gi Group.
Hovedformålet med vores nye visuelle identitet er at opnå et genopfrisket og ensartet globalt look og præg over samtlige berøringsflader, I møder os på.
Genopfriskningen af TACK-brandets visuelle udtryk er første skridt mod vores fremtid som en del af Gi Group. Der vil komme adskillige nye tiltag – herunder en yderligere udvikling af vores løsninger til også at imødekomme vores kunders fremtidige behov.
TACKs nye look vil blive rullet ud i løbet af 2018. De små detaljer – fra skiltning på kontorerne til visitkort, fra hjemmesider til undervisningsmateriale – vil bidrage til at markere dette nye kapitel.

Hvorfor et nyt look?
I takt med, at lærings- og udviklingsbranchen udvikler sig, tilpasser TACK og fornyer sig til at kunne imødekomme kundernes foranderlige behov. Vi har brug for en ny brandidentitet, der er relevant, bæredygtig, og som giver et billede af vores visioner – nu såvel som i fremtiden.
Det har af naturlige årsager krævet både velovervejet research og en gennemtænkt strategi at rebrande et af verdens ældste og mest respekterede brands inden for lærings- og udviklingsbranchen. To virksomheder, der er specialiseret i design og brandstrategier, gav os glimrende rådgivning på disse to områder.
Medarbejdere, partnere og kunder over hele verden blev inddraget i vores research, hvilket forstærkede vores nøgleværdier, vores filosofi, vores kompromisløse kundefokus, vores store ekspertise samt kvaliteten af vores løsninger verden over.
Med en 70-årig historie var det en bunden opgave at bevare brandets autenticitet ved også at bevare nogle af de originale brandaspekter i vores nye udtryk.
Selvom vores look nu ser lidt anderledes ud, er filosofien bag vores brand den samme som altid.
Vi tror på mennesket og dets evne til at udvikle og forandre sig.
Det er vores passion at frigøre folks potentiale, hvilket gør det muligt for mennesker og virksomheder at trives.
Vi er dedikeret til at levere ægte værdi i form af målbare resultater til vores kunder gennem vores lærings- og udviklingsløsninger.

Hvad er visuelt anderledes?
Vores logo er blevet opdateret og har nu en moderne, fed typografi i en professionel, gråtone.
Logoet indeholder i nogle tilfælde en endorser fra vores moderselskab for at vise omverden, at vi er stolte af at være et specialiseret lærings- og udviklingsbrand inden for Gi Groups portefølje af HR-relaterede ydelser.
Vores logo indeholder nu også et stærkt symbol i den røde tone, som TACK jo er kendt for. Symbolets design er baseret på vores anerkendte You,-We,-I-model for kundefokus, hvilket repræsenterer vores unikke fokus på at levere resultater og værdi til vores kunder.
En loyal opdatering af vores nøglefarver, i samspil med et nyt grafisk element, der fortsætter med at fortælle brandets historie, har resulteret i et moderne logodesign, der kombinerer vores fortid med TACKs nutid og fremtid.

Hvad repræsenterer den genopfriskede brandidentitet?
“Vær kilden til forandring”
Vi hjælper individer og virksomheder med at lære og udvikle sig og med sammen at skabe store forandringer. Der skal ikke mere end en person til for at skabe forandringer, og når nok personer forandrer sig, kan der ske utrolige ting.
Den kreative ide bag TACKs nye brandidentitet er baseret på ”årsag-og-virkning”-konceptet. Ideen om, at introduktionen af noget nyt – en ny proces eller noget nyt materiale eller perspektiv skaber en handling og en reaktion, der resulterer i en mærkbar forandring.
Du vil se ”årsag-og-virkning”-konceptet skildret i vores materiale gennem brugen af kraftfulde fotografier, der viser forandringer finde sted i naturen, lyset, farver med mere. Inspirerende nøgleord, der interagerer med billedmaterialet, udforsker tematikken yderligere.
Den gennemgående brug af mennesker i det nye TACK-billedmateriale betoner vores fokus på at gøre det muligt for individer og teams at blive den bedst mulige udgave af dem selv.
Den nye brandidentitet er overordnet set nutidig, stimulerende og relevant – præcis ligesom den oplevelse, vi ønsker at give vores kunder.

Hvor kan jeg se TACKs nye look?
Vores kunder har fået små smagsprøver på vores nye logoer i løbet af april. Den endelige afsløring af det nye logo finder sted den 2. maj 2018.
En ny, global hjemmeside lanceres ligeledes den 2. maj, og de resterende ændringer i vores visuelle udtryk vil blive rullet ud i løbet af 2018 og foråret 2019.
TACK vil introducere og forstærke nøgleelementer af den nye brandidentitet igennem en række kortere videoer omkring vores nye branding i løbet af maj 2018.

Hvornår vil andre af vores platforme begynde at bruge vores nye look?
Grundet karakteren af TACKs virksomhed samt det globale marked vi agerer på vil det tage tid, før alt er konverteret til det nye look. Også for hele tiden at sørge for at ressourcer ikke går til spild og dermed vil være skadende for miljøet.
Den nye brandidentitet vil blive rullet ud på TACK-hjemmesiderne i de enkelte lande over 2. halvår 2018 og 1. halvår 2019. I kan glæde jer til et stærkt billedmateriale, friske farver, et rent design og en strømlinet brugeroplevelse.
De enkelte hjemmesider vil have løsninger og funktioner af relevans for kunderne i de pågældende lande, hvilket vil sikre en personlig og behagelig onlineoplevelse med TACK.
TACKs portefølje af mere end 75 lærings- og udviklingsløsninger vil også blive opdateret, så den afspejler den nye brandidentitet i de mere end 55 lande og på de mere end 37 sprog, vi arbejder i og på.


Bestil kursus

Bestilling af TACK’s åbne kurser og uddannelsesforløb


Kontakt

Os på +45 70 10 12 01


Tilmeld nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder og inspiration


Bestil materiale

Her kan du bestille inspirationsmateriale


© 2016 TACK International. All rights reserved