Hent vores kursuskalender

Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.

Kurven

Sådan bliver du nr. 1 - radikalt bedre salg på 8 uger

Jens Dalgaard, Adm. direktør hos TACK International
2 min.
31.05.2018

Salg kan med tiden nemt blive en rutine, og risikoen ved rutine er middelmådighed og fejl, hvilket der ikke er plads til i salg. Følger du nedenstående 7 elementer – en slags salgskur - vil du skubbe til dine vaner og styrke dit salg afgørende.

 

1. Start tidligt hver dag

Den gode plan aktiverer dagens salg, før de andre starter

Vælg et par dage om ugen, hvor du møder en time før andre og med personlige mails aktiverer dine emner, pipeline og netværk med det formål at starte en samtale, som du kan arbejde med hele dagen.

 

2. Prioritér dine kunder

Brug din tid på dem, der vil dig og har potentiale til mere

Brug en halv time hver fredag på at søge emner i din kundeportefølje, hvor du oplever et øget potentiale og lav en plan for kunderne næste uge. Du skal konstant udfordre din ABC-prioritering.


3. Sig nej til det dårlige salg

Lad dig ikke friste af salg, der ligger for langt fra din best practice

Gør dit bedste salg til din vision for dit salg. Ligger en mulighed for langt fra din vision eller er den tidsmæssige investering for stor i forhold til et muligt resultat, så sig pænt ”Nej tak”.

 

Artiklen fortsættes herunder.

Relaterede podcasts

4. Brug tid på forberedelse

Brug 20% mere tid på at tænke dit møde med kunden igennem

Sæt tid af før dit møde til at huske, hvad der skete ved sidste kontakt, brug tid på at lave et scenarie for mødet inden mødet og investér tid på at forestille dig, hvad kunden tænker efter mødet.

 

5. Fjern dine tidsrøvere

Analysér din tid og hold op med det/dem, der ikke genererer resultater

Lav en logbog for din tid en tilfældig dag hver 14. dag, så du ved, hvad der stjæler din tid og skab et forsvar mod de eksterne tidsrøvere. Lav om på de interne tidsrøvere - pas især på dine overspringshandlinger.


6. Aftal altid næste skridt

Forlad aldrig din kunde uden en præcis aftale om, hvad der skal ske nu

Inden du forlader din kunde, skal du altid spørge til næste skridt, sæt specifik tid på opfølgning, lad ikke kunden tage teten, hold fast i momentet og vær høflig, men bestemt – skab salget.


7. Sig tak for hjælpen

Brug dit bagland rigtigt og behandl din kolleger med respekt

Find de ting, dit bagland kan hjælpe dig med og de personer, der kan bakke dig op. Sørg for, at det du leverer tilbage er af høj kvalitet, afstem forventninger, overhold aftaler og husk dem, der hjælper dig.

Relaterede kurser

Gratis rådgivningHvordan kan vi hjælpe dig?

Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.