Kurven
Klik her og hent, så du får et overblik over alle vores kurser indenfor salg, ledelse og personlig udvikling.
Kurven
Salg kan med tiden nemt blive en rutine, og risikoen ved rutine er middelmådighed og fejl, hvilket der ikke er plads til i salg. Følger du nedenstående 7 elementer – en slags salgskur - vil du skubbe til dine vaner og styrke dit salg afgørende.
Den gode plan aktiverer dagens salg, før de andre starter
Vælg et par dage om ugen, hvor du møder en time før andre og med personlige mails aktiverer dine emner, pipeline og netværk med det formål at starte en samtale, som du kan arbejde med hele dagen.
Brug din tid på dem, der vil dig og har potentiale til mere
Brug en halv time hver fredag på at søge emner i din kundeportefølje, hvor du oplever et øget potentiale og lav en plan for kunderne næste uge. Du skal konstant udfordre din ABC-prioritering.
Lad dig ikke friste af salg, der ligger for langt fra din best practice
Gør dit bedste salg til din vision for dit salg. Ligger en mulighed for langt fra din vision eller er den tidsmæssige investering for stor i forhold til et muligt resultat, så sig pænt ”Nej tak”.
Artiklen fortsættes herunder.
Brug 20% mere tid på at tænke dit møde med kunden igennem
Sæt tid af før dit møde til at huske, hvad der skete ved sidste kontakt, brug tid på at lave et scenarie for mødet inden mødet og investér tid på at forestille dig, hvad kunden tænker efter mødet.
Analysér din tid og hold op med det/dem, der ikke genererer resultater
Lav en logbog for din tid en tilfældig dag hver 14. dag, så du ved, hvad der stjæler din tid og skab et forsvar mod de eksterne tidsrøvere. Lav om på de interne tidsrøvere - pas især på dine overspringshandlinger.
Forlad aldrig din kunde uden en præcis aftale om, hvad der skal ske nu
Inden du forlader din kunde, skal du altid spørge til næste skridt, sæt specifik tid på opfølgning, lad ikke kunden tage teten, hold fast i momentet og vær høflig, men bestemt – skab salget.
Brug dit bagland rigtigt og behandl din kolleger med respekt
Find de ting, dit bagland kan hjælpe dig med og de personer, der kan bakke dig op. Sørg for, at det du leverer tilbage er af høj kvalitet, afstem forventninger, overhold aftaler og husk dem, der hjælper dig.