Salg pr. telefon

Få mere ud af hver kundekontakt

Telefonen er et vigtigt redskab for mange virksomheder, og det er afgørende at mestre den telefoniske kontakt for at skabe resultater og få det optimale ud af mulighederne. Du vil på kurset ”Salg pr. telefon” få konkrete redskaber til at skabe resultater i din telefoniske dialog med kunderne. Træningen tager udgangspunkt i både inbound/indgående og outbound/udgående opkald og sikrer, at du får værktøjer og metoder til at mestre begge discipliner.


Salgskurser - salg pr. telefon - få mere ud af hver kundekontakt.
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb

Afholdelsesdatoer

Aarhus Dato: 7/10 - 8/10 2 dage DKK 9.950  
Værløse Dato: 26/11 - 27/11 2 dage DKK 9.950  
Aarhus Dato: 12/3 - 13/3 2 dage DKK 9.950  
Værløse Dato: 5/5 - 6/5 2 dage DKK 9.950  

Målgruppe

Alle, der benytter telefonen som salgsværktøj i forbindelse med indgående og/eller udgående samtaler. Kurset sigter mod alle former for salg og typiske deltagere er sælgere/telefonsælgere, salgsassistenter, salgssekretærer, ordremodtagere, ekspeditionsmedarbejdere og servicemedarbejdere.

Dit udbytte

Som deltager på Salg pr telefon lærer du at udnytte den telefoniske kontakt til at optimere dit salg. Du får bl.a. redskaber til at komme igennem med dit budskab og fastholde kundens opmærksom samt identificere behov som kan lede til salg eller mersalg.

Virksomhedens udbytte

Virksomheden vil få en medarbejder, der:
  • Opnår bedre og mere effektive salgsresultater over telefonen
  • Kan skabe en engagerende dialog med kunden og fastholde interessen helt til salget er i hus
  • Vil kunne løfte serviceniveauet, styrke kunderelationerne og skabe mersalg
  • Er i stand til at afdække kundens behov og kan vende kundens modstand til positiv interesse

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og praktiske øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Kurset afholdes på Sjælland i Værløse og i Jylland i Aarhus.

Alle priser er ekskl. moms.

Indhold

Salgsholdninger der skaber resultater
  • Tro på det, du gør og vil, så skaber du tillid
  • Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
  • Med en positiv indstilling opnår du mere i hver kundekontakt

  • Din personlige ’fremtræden’ og attitude er yderst vigtige elementer

    Salgsdialogen fra start til slut
    • Kom godt fra start – systematikken i samtalen
    • Hold fokus på målet – det du vil opnå med telefonsamtalen
    • Forberedelse – de oplagte salgsmuligheder

    • Bevar overblikket, og tag styringen for at nå målet

      Telefonteknik og korrekt telefonbetjening
      • Telefonen som arbejdsredskab – brug den rigtigt
      • Reglerne for god telefonkontakt – dit udgangspunkt
      • Sprog og stemmeføring – personligt engagement skaber resultater

      • Håndtér telefonen og dialogen selvsikkert

        Effektiv kommunikation
        • Målrettet spørgeteknik – behovsafdækning og styring af samtalen
        • Aktiv lytning – prioritér kundens behov, og brug din viden
        • Skab grundlaget for et optimalt salg.

        • Dit kundefokus er afgørende for et godt salg

          Sælgende argumenter
          • Kundens købemotiver – de rationelle vs. emotionelle årsager
          • Fra teknisk produktbeskrivelse til fordelsbeskrivelse med ”du-appel”
          • Den overbevisende præsentation – visualisér dit budskab i telefonen

          • Kend dit produkt og din service og kundens udbytte af det

            Indvendingsbehandling
            • Årsager og bevæggrunde til kundens modstand
            • Fra ’nej’ til ’ja’ – sådan sikrer du en fortsat købsinteresse
            • Positiv omvendelse af kundens modstand.

            • Indvendinger – ofte et reelt spørgsmål og et skjult købssignal

              Åbnings- og afslutningsteknikker
              • Kom godt fra start – effektiv åbning af salgsdialogen
              • Få delaccepter undervejs og endelig accept på dit salg
              • Læs din kunde, og tag din ordre, når den er der.

              • Salget sikres af sælgeren – der er intet salg, før der er en aftale

Uddannelsesforløb

Kurset kan indgå i nedenstående uddannelsesforløb. Klik på overskriften for at læse mere og gå til bestillingen

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov.

Læs mere

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved