Salg til det offentlige

Den offentlige sektor adskiller sig markant for den private på adskillige områder. Hvis man ønsker succes inden for handel med den offentlige sektor, kræver det et indgående kendskab til sektorens struktur, og de særlige procedurer, der knytter sig hertil. Man bør kende love og regler, og man bør være i stand til at identificere de formelle såvel som uformelle strukturer og beslutningstagere. Har man et samlet overblik over netværket i det offentlige, er det langt lettere at planlægge og udføre tilbudsgivning og salg. Det drejer sig ikke om at lære alle områder at kende, men derimod om at fokusere på netop de strukturer og netværk, der har med dit salg at gøre. Det vil øge chancen for salgssucces markant.

Afholdelsesdatoer

København november

Du vil efter din bestilling blive kontaktet, så vi sammen kan aftale en afholdelsesdato.

½ dag DKK 7.000  
København december

Du vil efter din bestilling blive kontaktet, så vi sammen kan aftale en afholdelsesdato.

½ dag DKK 7.000  

Målgruppe

Alle som beskæftiger sig med salg til det offentlige.

Udbytte

  • Øget viden om tilbudsgivning til det offentlige og forståelse for offentlig indkøbsadfærd.
  • Redskaber til at udføre et struktureret og præcist arbejde med presales, som styrker dine muligheder for at vinde kontrakten før udbuddet.
  • Redskaber til at vurdere potentialet i de enkelte udbud, og udvikle et vindende tilbud
  • Effektive redskaber til at gøre offentlige kunder til storkunder
  • Øget indsigt i, hvordan jeres virksomhed opnår mest mulig værdi af de kundeforhold samt indkøbs- og rammeaftaler, I har med det offentlige
  • Større viden om identificering af formelle og uformelle beslutningstagere i offentlige indkøb

Indholdseksempler

Kurset vil altid blive skræddersyet til din virksomhed og de udfordringer, I står overfor, men herunder kan du se eksempler på, hvad kurset bl.a. kan indebære.
  • Introduktion til offentligt udbud
  • Definition og segmentering af offentlige kunder
  • Differentier dig succesrigt i forhold til dine konkurrenter
  • Sådan opbygger du gode personrelationer i det offentlige
  • Incitamenter i tilbud og kontrakter
  • Værdien af B2G-presale

  • Definition af og redskaber til dybde- og krydssalg
  • Korrekt adfærd overfor den professionelle indkøber
  • Forstå kundens købemotiver, behov, problemer og forventninger
  • Tildelingskriterierne – læse de skrevne og uskrevne
  • Kortlægning og prioritering af muligheder

Personlig rådgivning? Ring på 70101201

© 2016 TACK International. All rights reserved