Salgskurser

Kurser i salg

Salg er en af de vigtigste discipliner i arbejdet for at sikre virksomhedens succes. Den dygtige sælger skal være i stand til at skabe de helt rette løsninger til sine kunder - og ikke mindst de rigtige relationer til de rigtige kunder. Du har som sælger mange udfordringer, og det er derfor vigtigt, at din værktøjskasse er i orden, så det er dig, der via din egen sikkerhed vinder hver gang i en meget konkurrencepræget verden. TACKs salgskurser og uddannelsesforløb har til formål at optimere udbyttet af dine salgsindsatser ved at give dig de redskaber og salgsteknikker, som vil bidrage til at skabe succes for dig som sælger. Den praktiske tilgang i undervisningen gør, at du efter et endt kursus- eller uddannelsesforløb vil opleve et øjeblikkeligt afkast i form af tilfredse kunder, større omsætning og rigtigt dækningsbidrag.

Det gode salg er det bevidste salg, hvilket vil sige god planlægning, den rigtige systematik i hele forløbet, udnyttelse af empati og menneskeforståelse til differentiering i selve salget kombineret med stor disciplin og effektivitet.

Professionelt salg - Det fundamentale salgsarbejde
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Professionelt salg - Det fundamentale salgsarbejde
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Projektsalg - Værdibaseret løsningssalg
Åbent kursus: 2 + 2 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Projektsalg - Værdibaseret løsningssalg
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 2 + 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Den Erfarne Sælger - Salgsarbejdet i perspektiv
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Den Erfarne Sælger - Salgsarbejdet i perspektiv
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Salgets psykologi - Effektiv personlig salgsudvikling
Åbent kursus: 2 x 2 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Salgets psykologi - Effektiv personlig salgsudvikling
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 2 x 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Sales Power - Toppræstationen findes i mental styrke
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Sales Power - Toppræstationen findes i mentale styrke
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Præsentationsteknik - Sikker formidling
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys
Kurser i salg og personlig udvikling - Præsentationsteknik - Sikker formidling
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Forhandlingsteknik - Det bedste resultat med to vindere
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Forhandlingsteknik - Det bedste resultat med to vindere
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Key Account Management & Development - Dybdegående arbejde med nøglekunder
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Key Account Management & Development - Dybdegående arbejde med nøglekunder
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 3 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Sales for non-sales People - Salgsbevidsthed i hele virksomheden
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys
Salgskurser - Sales for non-sales People - Salgsbevidsthed i hele virksomheden
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Successful Networking - Fra kontakt til forretning
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys
Salgskurser og kurser i personlig udvikling - Successful Networking - Fra kontakt til forretning
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Salg til det offentlige
Private virksomheder og offentlige organisationer.
Skal skræddersys
Salgskurser - Salg til det offentlige
Skræddersys til virksomheden
Private virksomheder og offentlige organisationer.
Læs mere
Salg fra butik - Det serviceorienterede salg
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys
Salgskurser - Salg fra butik - Det serviceorienterede salg
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Messesalg - ROI på messer og udstillinger
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys
Salgskurser - Messesalg - ROI på messer og udstillinger
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 1 dag
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Channel Partner Excellence - Strategi og ledelse af salgskanaler
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Ledelseskurser og kurser i salg- Channel Partner Excellence - Strategi og ledelse af salgskanaler
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Dramatisk Kommunikation - Story telling, improvisation, krop og stemme
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Kurser i personlig udvikling - Dramatisk Kommunikation - Story telling, improvisation, krop og stemme
Værløse
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Personlig effektivitet - Positiv tidsstyring
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Kurser i personlig udvikling - Personlig effektivitet - Positiv tidsstyring
Aarhus & Værløse
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Export Sales & Negotiation - Kurset afholdes på engelsk
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Salgskurser - Export Sales & Negotiation - Performing within the globalised market
?
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
TACK Salgscoachuddannelse - Kunsten at coache i salg
Åbent kursus: 3 x 2 dage
Kan skræddersys
Salgskurser og ledelseskurser - TACK Salgscoachuddannelse - Kunsten at coache i salg
Værløse
Åbent kursus: 3 x 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere
Business Storytelling - Engagerende formidling der huskes
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys
Personlig udvikling - Business Storytelling - formidling
Værløse
Åbent kursus: 2 dage
Kan skræddersys til din virksomhed
Kan indgå i et uddannelsesforløb
Læs mere

Uddannelsesforløb

Klik på overskriften på de enkelte forløb for at læse mere, gå til bestilling og valg af kursusdatoer. Eller
Klik her for at gå til oversigten over uddannelsesforløb inden for salg

Skræddersy dit eget forløb

Her kan du sammensætte dit eget uddannelsesforløb ud fra dine specifikke udviklingsbehov. Klik her for at se dine muligheder.

Læs mere
Hvilke kurser kan jeg vælge?

I kursusoversigten her over finder du beskrivelser af de forskellige salgskurser og uddannelsesforløb. Her kan du også bestille yderligere informationer om de kurser og uddannelser, du finder interessante og relevante. Uanset om du er ny i faget eller er en garvet sælger, kan du finde et salgskursus, der matcher dine behov.

Er du i tvivl om, hvor du skal starte, og ønsker du vejledning til at finde det salgskursus, der er det rigtige for dig er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 70101201 eller info@tack.dk.

Hvor bliver kurserne afholdt?

Vi afholder vores åbne kurser både på Sjælland og i Jylland – i vores egne kursuslokaler på Østerbro i København, på KolleKolle i Værløse og på Hotel Marselis i Aarhus. Klik på nedenstående links for at se en beskrivelse af de tre kursussteder:

KolleKolle

Helnan Marselis Hotel
TACK Østerbro

Du kan læse mere om vilkårene ved tilmelding til de åbne kurser her.

God fornøjelse!

Hvorfor salgstræning?


Der findes kun én universel sandhed i salg, og det er, at for at få succes i salg er man nødt til aktivt at skabe værdi for kunden igennem salgsaktiviteterne. Og denne værdiskabelse skal ske som et led i salgsprocessen. Den mest effektive måde at skabe værdi gennem salgsprocessen er gennem en orientering mod hvilken type køber man har med at gøre. Har man først gennemskuet dette, salgets psykologi, kan man forme sin salgsproces efter dette, og dermed skabe værdi for kunden, hvilket resulterer i gensidig værdiskabelse, og potentielt en salgsrelation der kan skabe frugtbare resultater på lang sigt.

Gennem kurser i salg kan man skabe en øget kundeforståelse, og eksempelvis kurser som Professionelt salg eller Salgets psykologi kan bidrage til en dybdegående forståelse af, hvordan der skabes gensidig værdi og hvordan man sikrer at salgsafdelingen har de kompetencer der kan sikre, at kundernes behov bliver afdækket så præcist og grundigt som muligt. Det forholder sig altså sådan, at den rigtig dygtige sælger kan hjælpe kunden til at opdage og forstå sine behov og derefter skabe værdi for kunden ved at skabe den rette løsning – også på den lange bane.

I en undersøgelse lavet af TACK International understreges vigtigheden i de betydningsfulde langvarige kunderelationer og disses indflydelse på virksomhedens brand og renommé. Potentielle kunder vurderer altså virksomheder på baggrund af eksisterende kunders vurdering af virksomheden, og også her har en stærk salgsstyrke mulighed for, gennem de rette kompetencer i kortlæggelse af kundernes behov, at påvirke virksomhedens succes og vækst.


Yderligere viser undersøgelsen, at markedet er ved at åbne sig for andre salgsmuligheder end blot pris, og det er derfor i stigende grad vigtigt at sikre sælgernes kompetencer i behovsafdækning, salgets psykologi og kundeforståelse. Undersøgelsen påviser at eksempelvis værdi og innovation i stigende grad er faktorer der påvirker kundernes købetendenser, og en farlig tendens repræsenteres i undersøgelsens resultater vedrørende kundernes tendens til at søge efter nye leverandører. Hele 91 procent af de adspurgte kunder konstaterer at de indenfor de seneste 12 måneder har eftersøgt nye leverandører. Dette er faretruende for eksisterende kunderelationer, men viser samtidig også det store potentiale der ligger i at sikre, at sælgerne kontinuerligt har opdaterede færdigheder, der hjælper dem til at opsøge og skabe nye kunderelationer i et meget ekspanderende marked.

En virksomheds salgsstrategi er en vital del af virksomhedens muligheder for at opnå de overordnede strategiske mål, og det er derfor nødvendigt også at betragte salgstræning som et led i virksomhedens salgs- og overordnede strategi. Dette understreges yderligere ved, at der hos virksomheder der arbejder strategisk med deres salgstræning og –udvikling kan ses beviser på, at denne træning og udvikling indgår som et effektivt led i virksomhedens konkurrencemæssige fordele.

Studie om indkøberes syn på sælgere


For at styrke salget, må den dygtige sælger forstå den dygtige køber. På denne baggrund har TACK International gennem de sidste 12 år og i 7 udgaver undersøgt indkøberes tilgang til og opfattelse af salg og sælgere. Studiet er udført globalt og undersøgte i den seneste udgave indkøberes holdninger til og opfattelse af købsadfærd, indkøbsprocessen, sælgere og salgspersoners fremtoning, tilbud og oplæg samt trends indenfor indkøbermiljøet.

De overordnede resultater påviser, at der gennem de seneste par år er sket store forandringer både på køber og sælger-siden. De adspurgte indkøbere konstaterer blandt andet, at der i høj grad bør ske et øget fokus på sælgernes evne inden for social interaktion, spørge- og lytteteknik, behovsafdækning og relations- og loyalitetsopbygning.

Denne holdning er central, da det afspejler et stort udviklingspotentiale i sælgernes interaktion med potentielle og eksisterende kunder, men også fordi, vi samtidig ser en stigning i tendensen til at søge nye leverandører. Store dele af vores respondentbase giver udtryk for, at de er villige til at skifte leverandører, hvis de finder en de opfatter som værende mere parat til at opfylde deres behov, og tæt på alle adspurgte havde inden for de seneste 12 måneder været på udkig efter nye leverandører.



Samtidig kan vi konstatere, at kunder der efterspørger en ny leverandør i meget stor grad træffer beslutninger på baggrund af eksisterende kunders beretninger, hvormed en tæt, tillidsfuld og behovsopfyldende relation til eksisterende kunder bliver central for opbyggelsen af en endnu større kundebase.

Studiet ’Buyers View of Salespeople – Selling in a Multi-Generational World’ understreger yderligere sælgeres behov for at skabe en god forståelse for og indblik i de enormt omskiftende behov, der er repræsenteret i den meget brede skare af indkøbere og indkøbsafdelinger. Disse omskiftelige og forskelligartede behov kan være udfordrende for sælgeren, og rapportens resultater kan hjælpe til at klæde sælgeren og hans eller hendes omgivelser på til at optimere deres arbejde mest muligt. Rapportens resultater kan hentes gratis og inkorporeres i jeres daglige salgsarbejde, eller kan benyttes til at undersøge hvilke områder jeres salgsstrategi eller –arbejde der kan have behov for et løft.

Bestil den gratis rapport 'Buyers' Views of Salespeople HER.

Brug for vejledning eller inspiration?


Skulle I have behov for assistance til at lokalisere, hvilke områder I kan sætte ind overfor eller hvor I kan optimere yderligere, sidder vi altid klar til at tage en dialog om dette på telefon 70 10 12 01 eller e-mail info@tack.dk.

Du kan også finde inspiration til din eller din virksomheds salgsudvikling i oversigten ovenfor. De listede salgskurser og salgsuddannelser er som udgangspunkt åbne kurser, som du kan tilmelde dig som enkeltperson. Er I flere i din virksomhed, som ønsker et fælles kompetenceløft, er der dog også mulighed for, at kurserne og uddannelserne kan skræddersyes til jeres afdeling.


© 2016 TACK International. All rights reserved