Key Account Manageren

Uddannelsesforløb


Som Key Account Manager står du med ansvaret for nogle af virksomhedens største kunder. Der er det vigtigt, at du har så gode forudsætninger som muligt for at identificere og forstå nøglepersoner og beslutningstagere hos kunden, og at du er udstyret med de helt rigtige redskaber for at kunne påvirke de rette mennesker på det rette tidspunkt. Du skal have den nødvendige indsigt til at kunne overveje og tage stilling til, hvilke KPI’er du bør bruge for en specifik kunde, ligesom du skal have et godt greb kundemødet, forhandlingen og måden, du præsenterer din mulige værdiskabelse overfor dine kunder. Med uddannelsen 'Key Account Manageren' er du sikret en uddannelse, som vil give dig effektfulde værktøjer til alt dette og meget mere, og som vil kunne skabe en mærkbar forbedring af salget til jeres virksomheds nøglekunder.

Klik på "Bestil materiale-knappen" for at downloade mere info om uddannelsen.


Afholdelsesdatoer

Salgets psykologi
Salgskurser - Salgets psykologi - Effektiv personlig salgsudvikling
  • Vælg dato
  • Dato: 1/11 - 2/11 (Aarhus)

    Modul 1: 1. november - 2. november
    Modul 2: 20. januar - 21. januar

  • Dato: 27/1 - 28/1 (Aarhus)

    Modul 1: 27. - 28. januar
    Modul 2: 22. - 23. marts

  • Dato: 21/3 - 22/3 (Værløse)

    Modul 1: 21. - 22. marts
    Modul 2: 16. - 17. maj

  • Dato: 16/6 - 17/6 (Aarhus)

    Modul 1: 16. - 17. juni
    Modul 2: 13. - 14. september

Forhandlingsteknik
Salgskurser - Forhandlingsteknik - Det bedste resultat med to vindere
  • Vælg dato
  • Dato: 30/11 - 2/12 (Værløse)
  • Dato: 2/2 - 4/2 (Aarhus)
  • Dato: 9/5 - 11/5 (Værløse)
Key Account Management & Development
Salgskurser - Key Account Management & Development - Dybdegående arbejde med nøglekunder
  • Vælg dato
  • Dato: 6/12 - 8/12 (Aarhus)
  • Dato: 2/3 - 4/3 (Værløse)
  • Dato: 9/5 - 11/5 (Aarhus)
Præsentationsteknik
Kurser i salg og personlig udvikling - Præsentationsteknik - Sikker formidling
  • Vælg dato
  • Dato: 10/11 - 12/11 (Aarhus)
  • Dato: 18/1 - 20/1 (Værløse)
  • Dato: 28/3 - 30/3 (Aarhus)
  • Dato: 1/6 - 3/6 (Værløse)

Målgruppe


Deltagere på forløbet “Key Account Manageren” vil typisk være Key Account Managers eller personer som arbejder med salg af løsninger, produkter og ydelser til nøglekunder som står for en væsentlig del af virksomhedens omsætning - hvad end det drejer sig om nationale eller internationale kunder.

Spar 20% på dit uddannelsesforløb


Med et uddannelsesforløb bestående af min. 4 kurser opnår du, ud over en målrettet kompetenceudvikling, en besparelse på 20% på den samlede pris. Har du spørgsmål eller vil du høre mere? Ring til os på tlf. 70101201.

Hvorfor tage en uddannelse i Key Account Management?


Hvad enten du har været Key Account Manager i mange år; du befinder dig i overgangsfasen mellem traditional sælger og Key Account Manager; eller du er helt ny inden for salg og Account Management, så vil du kunne få stor gavn af TACKs uddannelse i Key Account Management.

Selv rutinerede Key Account Managers kan få et stort udbytte af uddannelsen, da der både bliver rusket op i dårlige vaner og er mulighed for sparring med andre KAM’ere, hvilket kan give et nyt perspektiv på eget salgsarbejde såvel som på Key Account Manager-faget generelt. Der bliver således ikke mangel på stof til eftertanke, når du har været på en Key Account Manager uddannelse.
Kursussituation - Key Account Manager-uddannelsen hos TACK International

Traditionelt salg vs. Key Account Management


Key Account Management (KAM) har for alvor vundet frem efter at have bevist sit værd på tværs af brancher, markeder og virksomheder. Nu er det efterhånden blevet en fast bestanddel af enhver større virksomhed, da man har fået øjnene op for den det potentiale som kan realiseres, hvis man er villig til at investere i tilstrækkelig grad og skaffe den nødvendige viden og de nødvendige kompetencer.

Key Account Manager-faget er ikke som traditionelle sælgerjob. Det kræver helt andre forudsætninger, prioriteringer og værktøjer for at skabe resultater i disse strategiske salgsforløb, og du vil derfor også skulle bruge et andet mindset. Når du arbejder kam-salg og udvikling af kunder, skal du være i stand til at identificere dine kunders nøglepersoner og beslutningstagere, så du kan indsnævre dit fokus og koncentrere dig om de mest betydningsfulde relationer til kunden, hvilket giver dig de bedste muligheder for at pleje og styrke de vigtigste relationer. Det er dette strategiske arbejde, der skaber potentialet for øget salg i din organisation.

Med kun få nøglekunder har du en anseelig mængde tid til hver af dem. Det betyder, at du vil kunne skabe en ekstraordinær dyb indsigt i og et unikt forhold til kunden, hvilket vil gøre dig i stand til at servicere denne kunde så meget desto bedre; identificere potentiale og udvikle løsninger til at opfylde det.
Mænd på altan - Key Account-salg - TACK International

Teoretisk fundament og praktisk værktøjskasse

Når du deltager på TACKs KAM-uddannelse er du sikret et solidt teoretisk fundament samt en praktisk værktøjskasse, som du kan tage i brug, så snart du vender tilbage til hverdagen.

En uddannelse hos TACK kræver ikke, at du tygge dig igennem en masse tykke fagbøger. Du bliver præsenteret for den vigtigste teori i selve undervisningen, og for at sikre forståelsen og implementeringen af denne, følges hvert teorioplæg op af en række øvelser. Den praktiske tilgang til undervisningen er, og har altid været, omdrejningspunktet for TACKs kurser og uddannelser.

Undervisere med solid erfaring


Når du deltager på TACKs kurser og uddannelser, vil du blive mødt af instruktører, der, udover et stærkt teoretisk fundament, besidder en solid praktisk erfaring med det emne de underviser i. Din instruktør kan dermed i høj grad relatere til og forstå de udfordringer, du oplever i dit arbejde, ligesom han/hun kan bidrage med relevante cases, som relaterer sig til de problemstillinger deltagerne typisk møder i deres virksomheder.

En uddannelse i Key Account Management tilpasset din virksomhed


Er I flere personer fra samme virksomhed, som står med samme behov og som ønsker at styrker jeres kompetencer i Key Account Management, har I mulighed for at få skræddersyet en uddannelse, så forløbets indhold passer præcis til de udfordringer og behov I står overfor. Hvad end det drejer sig om en gruppe Key Account Managers, der skal til at begynde et nyt KAM-kapitel i deres karriere eller en gruppe erfarne KAM’ere, som har brug for at få børstet lidt støv af, så har vi den rette løsning til jer.

Kontakt os på tlf. 70101201 for at høre mere om, hvordan et internt uddannelsesforløb i Key Account Management kunne se ud for jeres virksomhed.


Firmatilpasset uddannelse i Key Account Management hos TACK

Det får du, når du vælger en salgsuddannelse hos TACK

Når du vælger en salgsuddannelse hos TACK, får du:

  • Et skræddersyet uddannelsesforløb, som fokuserer på præcis de kompetencer og værktøjer, som matcher dine behov
  • Et fleksibelt forløb, som er tilpasset og fastlagt efter din personlige kalender
  • En vedvarende læringsproces med plads til løbende implementering
  • En besparelse på 20 % af den samlede pris for dit sammensatte forløb


Din pris-fordel


Når du bestiller et uddannelsesforløb gennem TACK med minimum fire moduler (kurser) opnår du altid 20 % rabat på den samlede pris. Du kan frit vælge mellem de åbne kurser i kursusprogrammet og den samlede pris afhænger derfor af, hvilke kurser du vælger, dit uddannelsesforløb skal bestå af.

Prisen for ovenstående uddannelsesforløb 'Key Account Manageren' er kr. 51.480,- inkl. rabat og ekskl. moms.

Varighed


Fleksibilitet er nøgleordet, når uddannelse, arbejde og privatliv skal gå op i en højere enhed. Derfor er det op til dig, hvornår du planlægger at deltage på de enkelte moduler. For at du får det størst mulige udbytte af din uddannelse, anbefaler vi dog, at der går ca. 1-2 måneder mellem hvert modul. Herved får du mulighed for at implementere nye værktøjer fra de enkelte moduler, inden en ny del af uddannelsen påbegyndes.


Indhold


Alle TACKs åbne uddannelser består af minimum fire forskellige moduler (kurser), som du frit vælger ud fra vores kursuspakke. Dette giver dig mulighed for at sammensætte det personlige uddannelsesforløb, som giver dig det største udbytte i forhold til din arbejdsfunktion og dit kompetenceniveau. Er du i tvivl om, hvordan du skal sammensætte dit forløb, har du spørgsmål eller kunne du tænke dig en snak om, hvad der vil skabe størst værdi for dig, er du altid meget velkommen til at kontakte os på telefon 70101201.

Få nye input til dit arbejde med KAM-faget


Ønsker du mere viden og nye input til, hvordan du arbejder strategisk med dine kunder og kam-faget generelt? Lige her får du de nyeste artikler om netop kam og hvordan du styrker din relation til kunderne og styrker virksomhedens salg:

Klik på nedenstående titler for at læse mere:

Trusted advisor - det konsulterende salg
Indvendingsbehandling - The do’s and don’ts

Fra Account Management til Key Account Management
© 2016 TACK International. All rights reserved