Rollen som chef for Product Management rummer store muligheder for at påvirke virksomhedens fremtid og skabe en meningsfuld hverdag for dig og dit team. Dette lederforløb er designet til at styrke dit funktionslederskab med fokus på både funktionskrav og de mennesker, du leder.
Forløbet giver dig værktøjerne til at navigere i krydsfeltet mellem din rolle som funktionschef og din position i virksomhedens overordnede ledelse. Vi sætter fokus på, hvordan du balancerer strategiske beslutninger med den daglige ledelse af dit team – og hvordan du sikrer, at både du og dine medarbejdere bidrager optimalt til virksomhedens udvikling og drift.
Ønsker du kurset skræddersyet til din virksomhed? Kontakt os.
Dette forløb henvender sig til Product Directors, Heads of Product Management, Vice Presidents of Products, Team Leaders i Product Management og andre med ansvar for ledelsen af Product Management.
Ønsker du, uanset titel, en lederuddannelse med fokus på ledelsen af Product Management, så er dette forløb for dig.
Dit udbytte
Som deltager på Ledelse af Product Management får du:
Et tydeligt billede af lederrollen for Product Management-funktionen
Input til rolle- og kompetenceudvikling i produktfunktionen, herunder brugen af AI i funktionsudøvelsen
Inspiration til udvikling af high-performance produktteams
Værktøjer til konkrete templates og krav, du kan stille til produktplaner og produktstrategier
Virksomhedens udbytte
Virksomheden får en leder af Product Management, der:
Har ny inspiration og konkrete værktøjer til at organisere og lede produktfunktionen og sit team af medarbejdere
Har øget forståelse af produktfunktionens strategiske, taktiske og operationelle roller
Har redskaber til at forme virksomhedens fremtidige produktportefølje
Kan sikre medarbejdernes gennemslagskraft på tværs af organisationen
Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?
Indhold
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Ved skræddersyede forløb til din virksomhed bliver indholdet tilpasset jeres udfordringer og behov.
Produktfunktionens strategiske, taktiske og operationelle rolle
Produktfunktionens betydning for virksomhedens overordnede strategi og succes
Centrale trends og udfordringer, der påvirker produktfunktionen
Det taktiske arbejde og alignment i funktionen
Hverdagens udfordringer i den løbende eksekvering
Organisering af produktfunktionen
Organiseringsformer i funktionen – linje-/stab, projektorganisering
Rollerne i produktfunktionen
Tydeliggørelse af roller - internt og eksternt
Governance i funktionen
Lederrollen i produktfunktionen
Sådan skaber du en kultur, der fremmer god produktledelse
Ledelsesstile og effektive tilgange til teamudvikling og -motivation
Opbygning og udvikling af High-Performing Product Management Teams
Udfordringer i rollen som leder af produktfunktionen
Ledelse af udviklingen af produktportefølje & -strategi
Udvikling og implementering af konkurrencestærk produktstrategi
Optimering af porteføljen og balancering af kort- og langsigtede mål
Sådan formulerer og formidler du en vision og prioriterer produktmål
Governance gennem processer, templates og værktøjer til at sikre krav, forventning og standardisering
Ledelse af Product Lifecycle Management
Produktchefernes planlægning og styring af Product Lifecycle fra lancering til udfasning
Krav til effektiv lanceringsplanlægning og -organisering
Fra strategi til eksekvering: Operationalisering af produktplaner
Dine krav til produkt- eller kategoriplaner fra medarbejderne
Sådan oversætter man strategiske mål til eksekverbare planer – din governance som leder
Udvikling af roadmaps og planlægningsprocesser, der sikrer sammenhæng med organisationens ressourcer og prioriteter
Måling af succes og værdiskabelse
Fastlæggelse af KPI’er og performance-metrics
”Profit og Loss-ansvar”
ROI-beregninger ifm. investeringer og kapacitetsudvidelser
Rapportering af produktfunktionens værdiskabelse
Implementerings- og handlingsplan
Deltagerne udarbejder en personlig implementeringsplan, hvor de identificerer konkrete handlingspunkter, de kan anvende i deres egen organisation
Form
Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:
1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30 2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
Alle priser er ekskl. moms.
Metode
Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktørerne altid trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.
Praktisk info
Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.
Aarhus Hotel & Konferencecenter HORISONT Agro Food Park 10 8200 Aarhus N
Læs mere om vilkårene ved tilmelding til de åbne kurser
Har du brug for hjælp til dit kursusvalg?
Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01
Denne uddannelse kunne også være for dig
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.