Det gode, professionelle salg udspringer af den enkelte sælgers motivation og erfaring samt færdigheder til at opbygge vedvarende og udbytterige relationer. Udviklingen af salgskompetencer er derfor afgørende for enhver sælgers og virksomheds succes. Kunderne får stadig lettere og hurtigere adgang til information. Derfor skal sælgeren være i stand til at påvirke dem rigtigt – og på rette tid og sted. Et professionelt salg kræver stærke kompetencer, de bedste værktøjer og en klart defineret målstyring og salgsindsats. Det skaber tilfredse kunder og øget omsætning.
Alle, som har til opgave at sælge via personlig kundekontakt. Kurset sigter mod alle former for salg: Ideer, varer og ydelser.
Dit udbytte
Du lærer at arbejde målrettet, systematisk og seriøst med dit salg. Du bliver i stand til at sætte dig ind i kundens måde at tænke på, og når frem til en stil, hvor du sælger kundefordele frem for at beskrive produkter.
Virksomhedens udbytte
Virksomheden får en sælger, der:
Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
Vil kunne løfte og fastholde sine salgsresultater til nye højder
Skaber optimale resultater ud fra de givne forudsætninger
Vil du have hele beskrivelsen i din indbakke?
Indhold
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Den professionelle sælger
Nutidens og fremtidens krav til dig som sælger
Individuel sælgerstil – styrker og svagheder i dit salgsarbejde
Forstå din sælgerstil, så du kan bruge og udvikle den rigtigt
Skab resultater via relationer, og forstå kundernes krav
Egen motivation og holdninger
Tro på det, du gør og vil, så når du dit mål
Holdninger er vigtigere end kendsgerninger
Se mulighederne – ikke begrænsningerne
Flyt mennesker og deres overbevisninger med din personlighed
Menneskelige relationer
Forstå kemiens betydning for langvarige kunderelationer
Vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
Vanskelige kunder – effektiv og positiv håndtering af anderledes kundetyper
Forstå hvad der sker, og undgå demotivation og stilstand i dit salgsarbejde
Salgets systematik
Målsætning, forberedelse, plan og timing
Forstå processen og indholdet, og fokusér på målet
Det rigtige udgangspunkt er ofte det halve salgsarbejde
Få bedre resultater gennem systematisk salgsarbejde
Behovsafdækningen
Spørgeteknik – forstå din kunde, og styr samtalen
Lytteteknik – prioritér kundens behov, og brug din viden
Fra ”small talk” til salg – kom godt i gang med salgsdialogen
Et godt salg tager udgangspunkt i din kundes situation
Kundens købe- og handlemotiver
Forskellen på de rationelle og emotionelle motiver
Kundens valgkriterier i dit salg
Forstå kundens beslutningskriterier
Prisen er absolut ikke det eneste vigtige købsparameter
Effektiv argumentationsteknik
Fra teknisk produktbeskrivelse til salg af kundefordele
Visualisér løsningen for kunden – før, under og efter købet
Værdisalg – sælg, hvad kunden kan opnå, effekten af købet
Kunderne skal forstås og rammes rigtigt, for at de overbevises
Indvendingsbehandling
Årsager og bevæggrunde til kundens modstand
Fra nej til ja – sådan sikrer du et fortsat salgsforløb
Positiv omvendelse af kundens modstand
Ofte er en indvending reelt et spørgsmål og et skjult købssignal
Salgets afslutning
Lyt til købssignalerne, og forstå både de stærke og svage signaler
Få accept til næste skridt i salget
Læs din kunde, og tag din ordre, når den er der
Salget sikres af sælgeren – der er intet salg, før der er en aftale
Effektiv tidsudnyttelse
Udnyt dig selv og dine ressourcer optimalt – hver dag
Målrettet emnesøgning – dit næste salg, din næste kunde
Effektiv mødebooking – opnå større hit-rate på dine telefonkald
Brug din tid optimalt på de rigtige kunder
Virtuelle salgspræsentationer
Udfordringer og muligheder ved det virtuelle salgsmøde
Effektiv brug af medier – Investér din tid og opnå mere
Fastholdelse af opmærksomhed
Vend afstanden til din fordel
Din personlige handlingsplan
Sæt mål for din udvikling, og skab tiden til at indfri dem
Form
Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:
1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30 2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30 3. dag kl. 09.00 - kl. 15.00
Alle priser er ekskl. moms.
Metode
Vi gennemgår salgssituationen systematisk - fra det øjeblik kunden kontaktes, til du afslutter salget. Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med instruktørens praktiske erfaringer. Teorien vil altid følges op med forskellige typer af cases og øvelser, der sikrer indlæring, omstilling til den enkeltes dagligdag og lethed ved brug. Derudover vil instruktørerne altid trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.
Praktisk info
Kurset afholdes på Sjælland, nord for København i Værløse samt i Jylland i Aarhus.
Vi sidder klar til at rådgive dig på tlf. 70 10 12 01
Denne uddannelse kunne også være for dig
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
“Meget inspirerende og personligt udviklende kursus. Der var en god struktur og jeg har fået meget selvindsigt, samt gode redskaber til at arbejde videre med. ”
Professionelt salg | Lene Dam
“Fantastisk kursus med mange gode, konkrete cases, som jeg helt sikkert kan bruge fremadrettet.”
Professionelt salg | Magnus Nielsen
“Meget målrettet undervisning og med god plads til input fra deltagere.”
Professionelt salg | Teresa Erichsen
“Rigtig godt kursus med tydelig sammenhæng mellem teori og øvelser.”
Vores rådgivere og eksperter indenfor vejledning i kurser sidder klar til at hjælper med at finde de helt rigtige kurser og uddannelser for dig/jer – helt uforpligtende. Ring til os på tlf. 70101201 eller udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.