Kurven
Kurven
I den intense verden vi lever i, er det umuligt at undgå konflikter eller ikke at møde problemer. Kunsten er at se dem komme og sikre, at disse ikke accelererer. Uanset hvordan vores organisationer ser ud og hvilke mennesker, vi arbejder sammen med, vil der altid opstå udfordringer. Det kan eksplodere i nuet eller bygges op over år og måden, hvorpå de håndteres har en meget stor indflydelse på virksomhedens daglige effektivitet og samlede arbejdsmiljø. Med den nødvendige viden om konflikthåndtering og problemløsning vil deltagerne lære at identificere og forstå de forskellige konflikttyper. Det vil betyde, at potentielle konflikter gribes i opløbet, og at de uundgåelige konflikter løses mere gnidningsfrit. En god konflikthåndtering og problemløsning bliver med det samme en stor fordel for hele organisationen.
Herunder kan du læse mere om kursets indhold og dermed, hvilke værktøjer og kompetencer du vil tilegne dig gennem kurset.
Dit syn på og din forståelse for konflikter styrker din evne til det gode samarbejde
Lær at stille skarpt på de tidlige signaler og se, hvordan du lettest kan afværge konflikten
Bevidsthed om din egen stil og om mulighederne for at gøre noget andet vil øge dine handlemuligheder i hver situation
Lær at arbejde struktureret med tillid, så du kan bevare den konstruktive dialog i anspændte situationer
Styrk din evne til at gøre det rigtige i konfliktfyldte situationer, så I kommer effektivt videre
Bliv bevidst om dit sprog og de sproglige værktøjer, der skal til for at afspænde den konkrete situation og komme godt videre
Bedre arbejdsklima gennem forebyggelse af konklifter
Når du booker en uddannelse, som består af 4 kurser, sparer du 15% på den samlede pris. Har du brug for vejledning til at vælge den rette uddannelse, så sidder vi klar til at tale med dig på tlf. 70101201.
Der findes mange forskellige typer af konflikter, vi kan blive draget ind i på vores arbejdsplads og i vores privatliv. Konflikter på jobbet kan bl.a. opstå mellem medarbejdere og ledere, medarbejder og kunde, medarbejder og samarbejdspartner samt kollegaer imellem. Uanset hvor i organisationen, og i livet, du befinder dig, så vil god indsigt og de rette værktøjer til at forstå og løse konflikter kun være med til at spare dig selv og din virksomhed for megen tid, penge og ikke mindst ubehag. Derudover kan den rette tilgang til konfliktløsning være med til at udvikle relationer og organisationer på en konstruktiv måde. Dette kan bl.a. opnås igennem kurser i konflikthåndtering.
Kurser i konflikthåndtering kan minimere tidsrøvere og sygefravær
Konflikter på en arbejdsplads kan være en rigtig tidsrøver og koste dyrebar tid, der ellers kunne være brugt på arbejde eller noget andet konstruktivt. Hvad der dog kan være en yderligere alvorlig konsekvens af konflikter i en virksomhed er den negative indvirkning på arbejdsklimaet. Hvis der er dårlig stemning blandt de ansatte i en afdeling, kan det hurtigt føre til en stigning i sygefraværet.
Derfor kan kurser i konflikthåndtering være en god investering. På et kursus i konflikthåndtering får du redskaber til at håndtere konflikterne, inden de eskalerer, og når konflikter bliver håndteret korrekt, kan de tilmed være med til at styrke og udvikle samarbejdet.
Som leder er det vigtigt at du afstemmer forventninger med dine medarbejdere. Den dygtige leder viser vejen, hjælper og støtter, når det er nødvendigt. Vedkommende giver feedback og belønner resultater på retfærdig vis. Lederen skal besidde et menneskeligt overskud, hvilket vil medvirke til at fremme den enkelte medarbejders såvel som hele teamets motivation og kompetencer.
God ledelse sikrer, at både hver enkelt medarbejder og teamet som helhed er klædt på til at håndtere fremtidens krav. Derfor er en konstant udvikling af af dig som leder og dine medarbejdere afgørende for trivslen og dermed virksomhedens succes. Denne udvikling kan bl.a. ske vha. kurser og anden uddannelse.
De fleste kan være enige i, at konflikter så vidt muligt bør undgås. Udover at spare virksomheden for tid, ubehag, sygefravær og i værste fald opsigelser, så er der også mange andre fordele for både ledere og medarbejdere ved at tage et kursus i konflikthåndtering. Virksomhedens samlede effektivitet øges, når uoverensstemmelser ikke får lov at eskalere til konflikter, men i stedet løses på en positiv og konstruktiv måde.
Skræddersyede kurser i konflikthåndtering til din virksomhed
Er I flere i din afdeling eller virksomhed, som har behov for gode redskaber til konflikthåndtering, kan det være en fordel for jer at få skræddersyet et kursus i konflikthåndtering. På den måde sikrer I, at I har de samme begreber og den samme forståelse for, hvordan god og konstruktiv konflikthåndtering skal implementeres i netop jeres organisation.
Med et skræddersyet kursus i konflikthåndtering med TACK som underviser, får I et forløb, hvor der er fokus på netop jeres behov og de specifikke udfordringer, I står overfor i hverdagen. Vores kursusvejledere sidder klar til uforpligtende at rådgive jer om mulighederne for et firmatilpasset forløb i konflikthåndtering. Ønsker du en snak om jeres muligheder, så ring til os på tlf. 70 10 12 01.